۲۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۹
آمریکایی‌ها راه ورود دارو به کشورمان را بسته‌اند
سخنگوی وزارت امور خارجه در تبریز:

آمریکایی‌ها راه ورود دارو به کشورمان را بسته‌اند

تبریز- سخنگوی وزارت امور خارجه در تبریز گفت: با وجود ادعای آمریکایی‌ها که غذا و دارو جزو تحریم‌ها نیست ولی عملا راه ورود داروها را به کشور بسته‌اند.

به گزارش خبرنگار بازار، سیدعباس موسوی روز شنبه در نشست خبری در تبریز گفت: در آشوب‌های اخیر هم سنگ مردم را به سینه می ‌زدند اما همین مردم را با تروریسم اقتصادی مواجه کرده‌اند.

وی توضیح داد: در همین جا ابراز نگرانی از آزمایش اخیر موشکی ایالت متحده آمریکا کرده و اعلام می‌کنم که خروج این کشور از پیمان آی ان اف روسیه به صورت یکجانبه و انجام چندین آزمایش موشکی باعث بی‌ثباتی در جهان خواهد شد و ما آنها را به رعایت مقررات دعوت می‌کنیم همانطور که برای آنها ادعای آزمایشات موشکی غیرمتعارف جمهوری اسلامی ایران نگران‌کننده است.  

موسوی متذکر شد: برای ما قابل قبول نیست که هر روز شاهد افزایش تنش و رقابت‌های موشکی و تسلیحاتی در جهان باشیم از این‌رو ما این اقدام جدید دولت آمریکا را محکوم کرده و ابراز نگرانی می‌کنیم.

اظهار کرد: هرگونه سفر خارجی که طراحی می‌شود، امیدواریم ثمربخش باشد زیرا اگر احساس کنیم سفری ثمر ندارد به طور قطع آن سفر طراحی نخواهد شد.

وی گسترش روابط با ژاپن را از اهداف اصلی این سفر برشمرد و گفت:‌ ژاپن کشور مهمی در غرب آسیا است و ما مراودات زیادی با آنها داریم.

موسوی با بیان اینکه ژاپن به عنوان کشور دوستی است که با حسن نیت پیشنهاد می‌دهد تا منافع همه در منطقه تضمین شود، گفت: ژاپن پیشنهاداتی برای کاهش تنش در منطقه داده که از روی حسن نیت بوده و امید است در سفر ریاست جمهوری برخی اقدامات رو به جلو باشد تا به نتیجه ‌مطلوب برسیم. ‌

گفت: سیاست خارجی دولت در دو دوره اخیر متوازن و فعال بوده است و همسایگان را بعنوان اولویت های اصلی قرار دادیم.

وی با بیان اینکه گاهی برخی همسایگان بر اساس توهمات از ما دوری می کنند، افزود: استان های مرزی ما و آذربایجان های ما نقش محوری در حوزه روابط به ویژه اقتصادی دارند، تبریز موقعیت استراتژیک دارد و می تواند قطب مراودات با همسایگان باشد و برخی تفاهم نامه ها در این راستا امضا شده است.

موسوی ادامه داد: مسایل داخلی کشورها و انتخابات آنها به ما ارتباطی ندارد و این مسئله در انگلستان هم برای ما صادق است، امیدواریم دولت جدید انگلیس به تعهدات خود در برجام پایبند بماند و اقدامات عملی برای بازگشت به تعهدات خود را انجام دهد.

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: بعد از سرکار آمدن ترامپ در آمریکا، او از بسیاری معاهدات بین المللی از جمله برجام خارج شد و طوری رفتار کرد که انگار انقلاب اتفاق افتاده است.

وی گفت: رودخانه های مرزی ما با همسایگان یکی از موضوعات مهم برای دو طرف است و مسایل زیست محیطی رود ارس هم برای ما مهم بود و نشست ها و پیگیری های زیادی در خصوص آلودگی رود ارس از طرف ارمنستان صورت گرفته و به جاهای خوبی رسیده است.

وی در رابطه با انتخابات اخیر در کشور انگلستان ادامه داد: مسائل داخلی در کشورها خیلی به ما ارتباط ندارد و ما مداخله‌ای نداریم زیرا آنها در حالی یک فرآیند با اتفاقات رخ داده داشتند که تصمیم گرفتند انتخابات صورت گیرد و در نهایت حزب محافظه کار پیروز شد و امیدواریم صرفاً به حداقل تعهدات خود در قبال ایران عمل کنند و بیش از این نیز از آنها انتظار نمی‌رود.

موسوی ادامه داد: بعد از اینکه ترامپ سر کار آمد از بسیاری از معاهدات خارج شد و به‌گونه‌ای رفتار کرد که گویا انقلاب اتفاق افتاده است برای ما هم همین مورد در خصوص انگلستان رخ داد ولی تعهد آنها اگر پا برجا باشد، کافی است.  

وی ابراز کرد: امیدواریم دولت انگلیس با توجه به شرایطی که دارد همراه با اتحادیه اروپا، فرانسه، آلمان، روسیه و چین بر تعهدات خود پایبند بماند و اقدامات عملی برای بازگشت به برجام انجام دهد.

کد خبر: ۲۳۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha