۲۷ آبان ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۳
روابط اقتصادی ایران و آذربایجان توسعه می یابد
سفیر ایران در آذربایجان:

روابط اقتصادی ایران و آذربایجان توسعه می یابد

اردبیل - موسوی، سفیر ایران در جمهوری آذربایجان گفت: روابط اقتصادی و تجاری ایران و آذربایجان در دور جدید روابط حسنه تقویت شده و توسعه می یابد.

سید عباس موسوی در حاشیه نشست با رییس اتاق مشترک ایران با آذربایجان به خبرنگار بازار گفت: برخلاف تلاش دشمنان، مسئولان جمهوری آذربایجان و کشورمان بر تقویت روابط حسنه تاکید دارند تا با در نظر گرفتن مشترکات ایران و آذربایجان بتوان روابط همسایگی را عمق و قوت بیشتری بخشید.

وی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران همواره از گسترش روابط با همسایگان استقبال می کند و سودمندی این روابط در کنار حفظ منافع هر ۲ کشور به نفع ساکنان مناطق مرزی و استان های همسایه است.

سفیر ایران در جمهوری آذربایجان گفت: آذربایجان یکی از همسایگان مهم و تأثیرگذار جمهوری اسلامی ایران است و با توجه به اشتراکات فرهنگی و روابط دیرین می توان بر توانمندی های اقتصادی و تجاری هر ۲ کشور نیز اشاره کرد.

موسوی چشم انداز توسعه روابط ایران و آذربایجان را امیدبخش همراه با تقویت همکاری های اقتصادی و سیاسی عنوان کرد و افزود: امیدواریم با تنش زدایی که در روابط ۲ کشور آغاز شده، با حفظ منافع ایران و آذربایجان بتوان به اهداف مورد نظر دست پیدا کرد.

وی از رایزنی ها برای فعال تر کردن گمرک بیله سوار و افزایش صادرات ایران و آذربایجان خبر داد و خاطرنشان کرد: حتی سرمایه گذاران ۲ کشور می توانند در بخش های اقتصادی صنعتی و تجاری نیز سرمایه گذاری های لازم را انجام دهند.

موسوی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: ظرفیت های خوبی را در استان اردبیل در حوزه کشاورزی، معادن و گردشگری شاهد هستیم که قطعا معرفی این توانمندی ها و جذب سرمایه گذاری ها می تواند فرصت تحول اقتصادی را فراهم کند.

سفیر ایران در جمهوری آذربایجان بیان کرد: یکی از محورهای اصلی نشست با مسئولان آذربایجان فعال کردن گمرک، افزایش ظرفیت تجاری و تبادلات مرزی به همراه راه اندازی بندر خشک و اتصال راه آهن اردبیل – میانه به حوزه قفقاز است که این خود می تواند ظرفیت های ممتازی را فراهم کند.

کد خبر: ۲۵۶٬۰۸۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha