۱۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۰
به دنبال گسترش هرچه بیشتر روابط با بریکس هستیم
معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت خارجه:

به دنبال گسترش هرچه بیشتر روابط با بریکس هستیم

معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران گفت: ما در ایران از هرگونه کمک در زمینه حرکت به سمت چندجانبه‌گرایی استقبال می‌کنیم.

به گزارش بازار، مهدی صفری صبح امروز سه‌شنبه در کنفرانس «ایران و بریکس: چشم اندازها برای شراکت و همکاری در تهران» گفت: ما هیچ شکی نداریم که گروه بریکس در همکاری با کشورهای دیگر می‌تواند نقش بیشتری را ایفا کند.

وی با بیان اینکه عضویت در بریکس و گسترش روابط با کشورهای عضو این گروه جزو اهداف ما است، اظهار کرد: توانمندی‌های جمع شده در کشورهای بریکس در سیستم بین‌المللی باعث شده که بریکس جایگاه ویژه‌ای داشته باشد.

صفری با بیان اینکه بازار انرژی بریکس بسیار مهم است، افزود: علیرغم تحریم‌های ظالمانه علیه ایران، کشور ما پتانسیل و ظرفیت زیادی دارد لذا در پنل‌های امروز در مورد این ظرفیت‌ها صحبت خواهیم کرد.

معاون دیپلماسی وزارت خارجه با اشاره به اقدام ایران برای گسترش حضور خود در سازمانهای بین‌المللی با محوریت همکاری اقتصادی گفت: ما از هرگونه کمک در زمینه حرکت به سمت چندجانبه‌گرایی استقبال می‌کنیم.

صفری همچنین با بیان این که ایران و کشورهای عضو بریکس اشتراکات زیادی دارند، تصریح کرد: ما با هر ۵ عضو بریکس دارای روابط سیاسی خوبی هستیم و به دنبال گسترش هرچه بیشتر روابط اقتصادی با این کشورها نیز هستیم.

این دیپلمات ارشد ایرانی با بیان این که روسیه، هند و چین جزو شرکای اقتصادی ما در منطقه هستند، گفت: برزیل یکی از شرکای اقتصادی پیشرو ما در آمریکای لاتین است. ما در دو سال گذشته تعاملات تجاری و اقتصادی دوجانبه خود را با این کشور افزایش داده‌ایم.

این دیپلمات ارشد جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: علارغم تحریم‌های یکجانبه غیرقانونی و ظالمانه‌ای که علیه ایران وجود دارد، ما در ایران دارای پتانسیل عظیمی در حوزه‌هایی مانند حمل و نقل و ترانزیت، انرژی، خدمات فنی و مهندسی و ... هستیم.

کد خبر: ۲۳۵٬۹۱۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha