۲۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۹
از تداوم محاسبه حقوق بازنشستگی براساس ۲ سال آخر تا کاهش ۳۵ صدمی ضریب جینی
عضو کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه مطرح کرد

از تداوم محاسبه حقوق بازنشستگی براساس ۲ سال آخر تا کاهش ۳۵ صدمی ضریب جینی

کوچکی نژاد عضو کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه جزئیات برخی از مصوبات این کمیسیون در زمینه بازنشستگان و کاهش فاصله طبقاتی را تشریح کرد.

جبار کوچکی نژاد در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی بازار با اشاره به مصوبات حمایتی کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه از بازنشستگان بیان کرد: کمیسیون همواره تلاش دارد مصوبات در زمینه بازنشستگان را به نفع مردم اصلاح کند.

وی تاکید کرد: از این رو پیشنهاد دولت در لایحه برنامه پیرو نحوه محاسبه حقوق بازنشستگی بر اساس میانگین ۵ سال آخر بود که کمیسیون با حذف ماده واحده مذکور موافقت کرد تا وضعیت فعلی درباره محاسبه حقوق بازنشستگی براساس میانگین دو سال آخر مد نظر قرار گیرد.

کوچکی نژاد اظهار کرد: همچنین کمیسیون تلفیق پیرو پیشنهاد دولت در زمینه تغییرات پیرو سن بازنشستگی تصمیم گرفت که این ماده واحده مراعا مانده و به کمیته زیربط خود در کمیسیون تلفیق ارجاع شود.

وی با اشاره به پیش بینی موضوع کاهش سهم دولت از پرداخت حق بیمه در لایحه برنامه هفتم توسعه گفت: در این ماده سهم دولت از پرداخت حق بیمه کاهش و در عوض سهم بیمه شده افزایش پیدا کرده بود که این موضوع هم با اخطار یکی از نمایندگان از لایحه فوق حذف شد.

کوچکی نژاد با اشاره به بررسی مواد ۳۰ و ۳۱ لایحه برنامه هفتم توسعه تاکید کرد:در این مواد دولت به موضوع یارانه‌ها پرداخته بود.

وی افزود: در جریان بررسی این فصل از لایحه برنامه هفتم توسعه و براساس پیش بینی دولت، کمیسیون مصوب کرد که تا پایان برنامه هفتم توسعه ضریب جینی به ۳۵ صدم درصدبرسد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی در ادامه تاکید کرد : همچنین دولت در لایحه برنامه هفتم توسعه پیش بینی کرده که تا پایان این برنامه فقر مطلق را به صفر برساند.

کوچکی نژاد با اشاره به بند (ب) ماده ۳۱ لایحه، افزود: در این ماده کمیسیون مصوب کرد که دولت باید از طریق آزمون وسع و شناسایی اقشار کم درآمد نسبت به ارائه یارانه اقلام ضروری، آن هم در قالب کالا برگ اقدام کند.

کد خبر: ۲۳۵٬۹۰۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha