۱۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۶
پرواز کنسلی اربعین نخواهیم داشت| استقرار افراد مسلط به زبان عربی در فرودگاه نجف و سلام
مدیر عامل شهر فرودگاهی امام:

پرواز کنسلی اربعین نخواهیم داشت| استقرار افراد مسلط به زبان عربی در فرودگاه نجف و سلام

چلندری، مدیر عامل شهر فرودگاهی امام با بیان اینکه ۸۰ درصد پروازهای اربعین از فرودگاه امام و سلام صورت می گیرد و تلاش می کنیم پرواز کنسلی نداشته باشیم گفت: فرودگاه امام آماده انتقال ۲۵۰ هزار زائر است.

بازار؛ گروه راه و مسکن: سعید چلندری در جمع خبرنگاران برگزار شد، با اشاره به اینکه ترمینال سلام با ۵۴ هزار متر مربع مساحت برای اعزام و پذیرش ۲۵۰هزار نفر در اربعین امسال آماده است گفت: ترمینال سلام صرفاً با کاربری زیارتی برای روزهای اربعین اختصاص یافته است که پروازهای عملیات حج ۱۴۰۲ و اربعین ۱۴۰۱ نیز از ترمینال سلام صورت گرفته است.

وی افزود: ۸۰ درصد پروازهای اربعین از فرودگاه امام و سلام صورت می گیرد و تلاش می کنیم همانطور که پارسال پرواز کنسلی نداشتیم و مسافر جامانده نداشتیم امسال نیز پرواز کنسلی نداشته باشیم.

در حج و اربعین ۱۴۰۱ و حج امسال بخش قابل توجهی از پروازها از فرودگاه امام انجام شد. سال گذشته نیز ۸۰ درصد از پروازهای اربعین و حدود ۳۰ درصد پروازهای حج از طریق فرودگاه امام انجام شد

او با بیان اینکه بخش قابل توجهی از پروازهای زیارتی از ترمینال سلام انجام می‌شود ادامه داد: در حج و اربعین ۱۴۰۱ و حج امسال بخش قابل توجهی از پروازها از فرودگاه امام انجام شد. سال گذشته نیز ۸۰ درصد از پروازهای اربعین و حدود ۳۰ درصد پروازهای حج از طریق فرودگاه امام انجام شد.

چلندری خاطر نشان کرد: ترمینال سلام به‌ عنوان ترمینال نمونه زیارتی در سطح منطقه ثبت شود و طبق مذاکرات با نجف و مجوزهای اخذ شده توسط سازمان هواپیمایی کشوری از کشور عراق، خدمت رسانی به زائران اباعبدالله الحسین(ع) را با تمام توان انجام می‌دهیم. تلاش ما این است که امسال با حمایتهایی که سازمان هواپیمایی کشوری داشته است مشکلات زائران را کم کنیم.

تلاش خواهد شد تا پرسنل آموزش دیده مسلط به زبان عربی به منظور راهنمایی زائران در ترمینال سلام و فرودگاه نجف مستقر شوند

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برپایی موکب‌ها در سال گذشته گفت: امسال نیز خدمات در شان زائرین از جمله هماهنگی با ایرلاین‌ها و استقرار موکب‌ها را در برنامه داریم. تلاش خواهد شد تا پرسنل آموزش دیده مسلط به زبان عربی به منظور راهنمایی زائران در ترمینال سلام و فرودگاه نجف مستقر شوند.

وی به فراهم شدن ظرفیت پارک ۶۰۰۰ خودرو در پارکینگ سلام اشاره کرد و افزود: امسال ظرفیت پارک ۶۰۰۰ خودرو در پارکینگ سلام فراهم شده است و تمامی نیروهای انتظامی و نظامی به دو برابر ارتقاء پیدا کرده اند.

مدیر عامل شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) به مجموعه اقدامات فرهنگی انجام شده در ترمینال سلام اشاره کرد و گفت: خدمات در شان زائرین از جمله هماهنگی با ایرلاین‌ها و استقرار موکب‌ها را در برنامه داریم. تعدادی اتوبوس در فرودگاه مستقر شده تا اقدام به جابجایی مسافران از فرودگاه تا میدان آزادی کنند.

کد خبر: ۲۳۵٬۷۹۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha