۱۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۰
قاچاق گازوییل قبل از تحویل به نیروگاه هاست| وزارت نیرو  باید از تجارت برق خارج شود
معاون بازار برق شرکت تولید برق دماوند:

قاچاق گازوییل قبل از تحویل به نیروگاه هاست| وزارت نیرو باید از تجارت برق خارج شود

عبایی معاون نیروگاه دماوند بابیان اینکه کل مصرف گازوییل نیروگاه ها ۱۱ میلیارد لیتر است، گفت: وقتی گفته میشود ۱.۵ میلیارد لیتر قاچاق صورت می گیرد؛ این رقم معادل ۱۰ درصد مصرف نیروگاهی است که منطقی نیست.

بازار؛ گروه آب و انرژی: محمدباقر عبایی معاون بازار برق شرکت تولید برق دماوند در حاشیه بازدید خبرنگاران از نیروگاه دماوند با تاکید بر اینکه مشکل صنعت برق تفکر مدیران وزارت نیرو است، اظهار کرد: ناترازی برق تحت تاثیر سیاست گذاری وزارت نیرو است و عامل بروز مشکلات کنونی شده است و این مسئله حل نمی شود مگر اینکه وزارت نیرو از تجارت برق خارج شود.

او با بیان اینکه اگر وزارت نیرو همین رویکرد کنونی را ادامه دهد ناترازی برق ادامه می یابد، اظهار کرد: در حال حاضر وزارت نیرو به دنبال تولید برق از صنایع است اما هیچ برنامه ای برای تامین برق بخش کشاورزی و خانگی ندارد و تبعات آن در آینده نمایان می شود، زیرا دولت برای ساخت این میزان نیروگاه هم نقدینگی ندارد و باید رویکرد خود نسبت به بخش خصوصی را تغییر دهد.

کل مصرف گازوییل نیروگاه ها ۱۱ میلیارد لیتر است. جالب است که گفته می شود ۱.۵ میلیارد لیتر قاچاق صورت می گیرد. این یعنی اینکه ۱۰ درصد مصرف نیروگاهی قاچاق می شود و این عدد به هیچ وجه منطقی نیست

معاون بازار برق شرکت تولید برق دماوند همچنین درباره قاچاق سوخت در نیروگاهها بیان داشت: کل مصرف گازوییل نیروگاه ها ۱۱ میلیارد لیتر است. جالب است که گفته می شود ۱.۵ میلیارد لیتر قاچاق صورت می گیرد. این یعنی اینکه ۱۰ درصد مصرف نیروگاهی قاچاق می شود و این عدد به هیچ وجه منطقی نیست.

او ادامه داد: اگر قاچاقی صورت گیرد قبل ار نیروگاه است داخل نیروگاه حراست و نظارت جدی وجود دارد، بنابراین ارتباط دادن موضوع قاچاق به بخش خصوصی نیروگاهی یک مسئله انحرافی است.

عبایی با تاکید بر اینکه جی دی پی صنعت برق یک درصد است، اظهار کرد: اما اگر حمایت لازم از صنعت برق نشود ۹۹ درصد جی دی پی کشور با چالش مواجه می شود.

او همچنین اظهار داشت: سال ۱۴۰۱ در مجموع ۴۰۰۰ مگاوات نیروگاه حرارتی جدید وارد مدار بهره‌برداری شد اما ظرفیت تولید برق حرارتی، حدود ۲۰۰۰ مگاوات افزایش یافت و دلیل آن هم خروج از مدار و افت ظرفیت تولید واحدهای موجود برق حرارتی به دلیل عدم سرمایه گذاری در اورهال و تعمیرات به‌موقع بود.

عبایی افزود: به خاطر عدم پرداخت مطالبات و هزینه استهلاک، کاهش تولید نیروگاه‌های فعلی را در سالهای آینده پیش‌بینی می‌کنیم.

کد خبر: ۲۳۵٬۵۶۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha