۱۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۵
واردات ۱۰۰ هزار راس دام تا پایان امسال از مرزهای سیستان و بلوچستان
معاون جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان: 

واردات ۱۰۰ هزار راس دام تا پایان امسال از مرزهای سیستان و بلوچستان

زاهدان- معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان، گفت: برنامه ریزی برای واردات بیش از ۱۰۰ هزار راس دام تا پایان امسال و افزایش آن در سال‌ های آینده انجام شده است.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان، اظهار داشت: از ابتدای امسال تاکنون حدود ۲۹ هزار راس دام سنگین و شتر از طریق مرزهای رسمی ریمدان، پیشین، کوهک، میلک و میرجاوه وارد استان شده که پس از طی دوران قرنطینه و کشتار گوشت استحصالی به صورت تازه و منجمد به سطح کشور ارسال شده است.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان، گفت: از برنامه ریزی برای واردات بیش از ۱۰۰ هزار راس دام تا پایان امسال و افزایش قابل ملاحظه‌ آن در سال‌ های آینده خبر داد و گفت: تمامی نظارت های بهداشتی و شرعی بر روی دام کشتاری در مبادی مرزها، مراکز قرنطینه، کشتارگاه ها و بسته بندی ها انجام و سپس گوشت استحصال شده روانه بازار های داخلی می شود.

حسینی تصریح کرد: وجود ۱۱ واحد کشتارگاه صنعتی با ظرفیت یک هزار و 800 راس دام سنگین، ۴۰ واحد بسته بندی گوشت با ظرفیت ۹۰ هزار تن در سال، ۷۴ واحد قرنطینه دامی، ۲۱۹ واحد پرواربندی صنعتی، یک هزار و 480 واحد پرواربندی سنتی در سیستان و بلوچستان، ظرفیت بسیار ممتازی در راستای تحقق تامین گوشت مورد نیاز کشور از طریق سیستان و بلوچستان محسوب می شود.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان، گفت: این استان با دارا بودن مرزهای طولانی خاکی و آبی و وجود زیر ساخت های شاخص دامپروری و کشتارگاهی، وجود دامهای مازاد آماده کشتار در کشورهای همسایه شرایط لازم را برای تامین گوشت مورد نیاز کشور را دارد.

حسینی افزود:با استفاده از فرصت های مرز و واردات دام به کشور بخش اعظم گوشت مورد نیاز کشور از طریق این استان تامین شود.

وی تصریح کرد: ایجاد هماهنگی های لازم برای تسهیل در واردات دام از مبادی رسمی مرز های ریمدان، پیشین، کوهک، میلک و میرجاوه صورت گرفته است.

کد خبر: ۲۳۵٬۴۸۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha