۱۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۲
خام فروشی نتیجه ازدیاد هزینه‌های تولید است| به روز نبودن ماشین‌آلات صنعتی
در گفت و گو با بازار مطرح شد؛

خام فروشی نتیجه ازدیاد هزینه‌های تولید است| به روز نبودن ماشین‌آلات صنعتی

اصفهان -رفیعی؛کارآفرین برتر کشور گفت: زیاد شدن هزینه‌های تولید ما را به سمت خام‌فروشی می برد و این در حالی است که اگر ما به سمت مکانیزه شدن برویم می‌توانیم شاهد افزایش تولید و فراوری باشیم.

اکبر رفیعی، در گفت و گو با خبرنگار بازار، در پاسخ به این سوال که تا چه حد خارج شدن از تولید سنتی و به روز رسانی ماشین آلات معدنی در رسیدن به تولید بیشتر ضرورت دارد، اظهار کرد: تا زمانی که الویت ما به کارگیری ماشین آلات به روز نباشد نمی توانیم در عرصه معادن سنگ با رقبا رقابت کنیم.

وی ادامه داد: به روز شدن ماشین آلات معدنی می تواند ما را در بهره وری بیشتر کمک کند و دستیابی به این مهم تنها در سایه حمایت از تولید کنندگان است.

این کارآفرین برتر با اشاره به اینکه هم اکنون به دلیل به روز نبودن ماشین آلات تولید کننده با افزایش هزینه ها روبرو است، تصریح کرد: بهبود این زخم کهنه، تنها در سایه حمایت‌های دولتی امکانپذیر است.

رفیعی روش های مکانیزه و کاربرد آن را حیات دوباره برای معادن اصفهان دانست و تصریح کرد: زیاد شدن هزینه‌های تولید ما را به سمت خام فروشی می برد و این در حالی است که اگر ما به سمت مکانیزه شدن برویم می توانیم شاهد افزایش تولید و فراوری باشیم و از خام فروشی جلوگیری خواهد شد.

سنگ‌بری‌های کشور به شکل سنتی اداره می‌شود

وی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار بازار در ارتباط با آینده صنعت سنگ و ماشین آلات نیز گفت: متاسفانه اکنون بیش از ۷۰ درصد از سنگ‌بری‌های کشور و از جمله اصفهان به شکل سنتی اداره می شود و با وجود اینکه اصفهان در این صنعت حرف های زیادی برای گفتن دارد اما ما نتوانسته ایم آنچنان که باید و شاید با رقبا رقابت کنیم و تولیدات ما به فرآوری ختم نشده است و این باعث شده که خسارات زیادی به صنعت سنگ اصفهان وارد شود.

کد خبر: ۲۳۵٬۳۴۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha