۱۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۶
ضریب نفوذ نفت آمریکا در بازارهای جهانی رو به افزایش است

ضریب نفوذ نفت آمریکا در بازارهای جهانی رو به افزایش است

افزایش صادرات نفت آمریکا در حال تحت‌فشار قرار دادن قیمت‌ نفت در اروپا و آسیا است، آن‌هم در دورانی که تولیدکنندگان اوپک تولید خود را کاهش داده‌اند.

به گزراش بازار، میزان صادرات نفت خام آمریکا در سال جاری میلادی افزایشی قابل توجه یافته است. تحلیلگران بازار نفت باور دارند افزایش صادرات نفت خام آمریکا پس‌ازآنکه عربستان به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان نفت خام جهان میزان تولید روزانه خود را ۱ میلیون بشکه در روز کاهش داد و برای سومین بار این کاهش را تمدید کرد، توانسته تا حدی جای خالی کمبود ایجادشده توسط عربستان را پر کند.

افزایش صادرات نفت نشان‌دهنده افزایش فزاینده نفوذ نفت خام آمریکا، بزرگ‌ترین تولیدکننده نفت در بازار جهانی است. این روند نقش تأمین نفت آمریکا در متعادل‌سازی بازار جهانی نفت را تحکیم می‌کند، به‌ویژه به دلیل محدودیت‌هایی که تحریم‌ها در عرضه نفت روسیه ایجاد کرده‌اند.

بر اساس گزارش اداره اطلاعات انرژی آمریکا، متوسط صادرات نفت خام آمریکا در سال جاری روزانه ۴٫۰۸ میلیون بشکه در روز بوده است که نسبت به متوسط ۳٫۵۳ میلیون بشکه‌ در روز سال ۲۰۲۲ بسیار بالاتر است.

معرفی نفت خام WTI میدلند در ماه ژوئن برای تعیین قیمت معیار تاریخ‌گذاری شده برنت نه‌تنها به افزایش صادرات نفت خام آمریکا کمک کرده است، بلکه باعث شده تا قیمت برنت و نفت قیمت‌گذاری شده اروپایی، آفریقایی، برزیلی و آسیایی کاهش پیدا کند.

این گرید نفت خام به گفته تحلیلگران بازار نفت برخلاف نفت تولیدشده توسط اعضای اوپک بدون محدودیت مقصد و تولید معامله می‌شود ازاین‌رو به معیاری کلیدی برای قیمت‌گذاری جهانی تبدیل‌شده است و گریدهای مختلف نفت خام در جهان برای رقابت با آن تحت‌فشار قیمتی قرارگرفته‌اند.

کد خبر: ۲۳۵٬۲۵۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha