۱۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۷
ظرفیت‌سازی تولید شوینده‌ها برای تامین نیاز جمعیت ۳۰۰ میلیونی منطقه
فعال صنعت شوینده مطرح کرد

ظرفیت‌سازی تولید شوینده‌ها برای تامین نیاز جمعیت ۳۰۰ میلیونی منطقه

نقیب، فعال صنعت شوینده، آرایشی و بهداشتی گفت: امکانات داخلی، نیروهای متخصص و مواد اولیه تولید شوینده‌ها در ایران علاوه بر تامین نیاز داخل می‌تواند نیاز جمعیت ۳۰۰ میلیونی منطقه را نیز تامین کند.

به گزارش بازار، علی نقیب فعال صنعت شوینده به کیفیت بالای تولیدات داخلی اشاره کرد و افزود: کیفیت محصولات شوینده و بهداشتی ایرانی در مقایسه با کشورهای همسایه بالاتر و قابل رقابت با محصولات جهانی است.

وی با بیان اینکه در همه زمینه‌های صنعت بهداشتی پیشرو بوده ایم، افزود: ایران نخستین تولیدکننده صابون به صورت صنعتی در شکل و قالب تولید انبوه و کیفی در خاورمیانه بوده است.

نقیب در پاسخ به سوالی در خصوص میزان و توان تولید داخلی گفت: تولید واقعی در کشور یک سوم و یا نصف ظرفیت است که این میزان در محصولات مختلف متفاوت است، اما اگر سرانه مصرف را محاسبه کنیم، به عنوان نمونه سرانه مصرف در صابون حدود یک کیلو و در خمیردندان بالای ۳ تیوب در سال است که همه این‌ها با تولیدات داخلی پوشش داده می‌شود و نیازی به واردات نداریم.

وی افزود: هم اکنون به دلیل جاماندن از رقبا و نبود حمایت به خصوص در یکی دو سال اخیر، بسیاری از فعالان این صنعت تولید خود را کاهش داده و بعضا تعطیل شده اند طوریکه از ۲۰۰ واحد ثبت شده هم اکنون کمتر از ۱۰۰ شرکت فعال هستند.

کد خبر: ۲۳۴٬۸۳۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha