۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۷:۴۳
خرید گندم در زنجان به ۴۰۰ هزار تن می رسد
رئیس جهاد کشاورزی زنجان:

خرید گندم در زنجان به ۴۰۰ هزار تن می رسد

زنجان- جعفری، رئیس جهاد کشاورزی زنجان، گفت: بیش از ۲۰۰ هزار تن گندم از کشاورزان زنجانی خریداری شده و پیش بینی می‌ شود این میزان به ۴۰۰ هزار تن برسد.

روح الله حسنی در گفتگو با خبرنگار بازار، با بیان اینکه بیش از ۲۰۰ هزار تن گندم از کشاورزان زنجانی خریداری شده است،گفت: پیش بینی می‌شود خرید گندم در استان به ۴۰۰ هزار تن برسد.

وی با بیان اینکه استان زنجان در تولید گندم رکودشکنی کرده است،ابراز کرد: ۵۰ درصد مزراع استان برداشت شده است و خوشبختانه تولید گندم در استان امسال خوب بوده است.

رئیس جهاد کشاورزی استان زنجان گفت آماده‌سازی مطلوب بستر بذر، رعایت تاریخ کاشت، توسعه کشت مکانیزه، سطح مبارزه با بیماری‌ها، افزایش تعداد آزمون خاک برای کاربرد بهتر کودهای شیمیایی و توسعه تقسیط کود اوره به صورت سرک، از جمله عملیات به زراعی موثر در افزایش تولید گندم است.

جعفری تاکید کرد: بارش‌های مناسب در بهار، اکیپ‌های نظارتی در قالب طرح جهش، تامین بذور گواهی شده، ضریب نفوذ مناسب بذور اصلاح شده در استان باعث شد امسال تولید گندم افزایش پیدا کند.

وی با بیان اینکه در استان زنجان بیشترین تولید گندم مربوط به شهرستان خدابنده است،گفت: بیشترین خرید گندم هم مربوط به این شهرستان است.

کد خبر: ۲۳۴٬۷۴۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha