۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۳
زائران اربعین در مرزها توقف نخواهند نداشت| موافقت طرف عراقی با افزایش پروازهای ایرانی

زائران اربعین در مرزها توقف نخواهند نداشت| موافقت طرف عراقی با افزایش پروازهای ایرانی

رئیس ستاد مرکزی اربعین گفت: امسال برای نخستین بار زائران اربعین دیگر در مرزها توقف نخواهند داشت.

به گزارش بازار، سید مجید میراحمدی، رئیس ستاد مرکزی اربعین در حاشیه بازدید از مرز خسروی با بیان اینکه تعداد گیت‌ها در مرزها به طور صد در صد در حال افزایش است، گفت: از طرفی روش دیگری در مهران در حال اجرا است؛ به طوری که تبادلات اطلاعات ما با طرف عراقی برای خروج زائران مشترک می‌شود که در این صورت سرعت خروجی نسبت به سال گذشته چندین برابر افزایش می‌یابد.

وی افزود: در گذشته اطلاعات هر مسافر هنگام خروج از مرز در گیت ایران و عراق به طور مجزا وارد سیستم می‌شد و با توجه به اینکه سرعت ورود اطلاعات در عراق یک دهم ایران است، سبب کاهش سرعت تردد شده بود.

میراحمدی، گفت: با این اقدام جدید مقرر شده ورود اطلاعات به سیستم عراق نیز از طریق ایران انجام شود و ورود اطلاعات به سیستم تنها یکبار انجام و سرعت تردد حداقل به ۲ برابر افزایش می‌یابد.

وی با بیان اینکه امسال برای نخستین بار توقفی در مرزها نخواهیم داشت، افزود: کشور ما به طور زیربنایی مشکل کمبود ناوگان حمل و نقل برون شهری و درون شهری دارد و به طور طبیعی بر اربعین مؤثر است، اما امسال کمیته مشترک حمل و نقل بین ایران و عراق در هر کدام از مرزها تشکیل شده که زائران کمترین مشکل را داشته باشند و این مشکل نسبت به سال‌های گذشته کمتر است.

معاون وزیر کشور با اشاره به اینکه با دستور رئیس جمهور ظرفیت راه آهن نیز برای تردد زوار افزایش می‌یابد، اظهار کرد: برای افزایش پروازهای اربعین نیز پیگیری می‌شود و موافقت طرف عراقی نیز برای افزایش پروازهای ایرانی دریافت شده است.

وی بیان کرد: امسال مسئولیت حمل و نقل از مرز خسروی تا نخستین شهر یعنی حسینیه به عهده ایران است و طرف عراقی نیز کمک خواهد کرد و پیش‌بینی می‌شود با ۲۴ ساعته شدن این مرز در سال‌های آینده مرز خسروی جایگاه واقعی خود را پیدا می‌کند.

میراحمدی با اشاره به اینکه سفرها و برنامه‌های اربعین از ابتدای ماه صفر آغاز می‌شود، اعلام کرد: تاکنون بیش از ۱۸ هزار گذرنامه اربعین صادر شده است.

کد خبر: ۲۳۴٬۵۷۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha