۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۴
فرصت سرمایه گذاری در بخش پرواربندی و کشتار دام در سیستان و بلوچستان فراهم شده است
معاون وزیر جهاد کشاورزی:

فرصت سرمایه گذاری در بخش پرواربندی و کشتار دام در سیستان و بلوچستان فراهم شده است

زاهدان- معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور تولیدات دامی گفت: با توجه به فرصتهای بی نظیر در بخش پرواربندی و کشتار دام در سیستان و بلوچستان، سرمایه گذاران جدید هم به این بخش ورود کنند.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان، محسن دماوندی نژاد در نشست مسئولان عالی رتبه وزارت جهاد کشاورزی در سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان اظهار داشت: در سالهای گذشته سرمایه گذاری قابل توجهی در حوزه زیر ساخت های تولید گوشت قرمز در سیستان و بلوچستان نظیر واحدهای پرواربندی و گشتارگاه دام انجام شده است. متاسفانه بنا به دلایلی در یک بازده زمانی این ظرفیت ها مورد غفلت قرار گرفته بود اما در حال حاضر با رویکرد دولت سیزدهم می توان این نوید را داد که علاوه بر استفاده از ظرفیت موجود در استان، فرصت برای دیگر سرمایه گذاران فراهم است تا با ورود به این عرصه سهم قابل توجهی از اقتصاد منطقه را در دست گیرند.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور تولیدات دامی گفت: وزارت جهاد کشاورزی درصدد است با یک نگاه جدید مبتنی بر اصول فنی و بهداشتی ضمن استفاده از ظرفیت های استان سیستان و بلوچستان در تولید گوشت قرمز از این فرصت برای توسعه منطقه و ایجاد اشتغال با افزایش واحدهای بسته بندی، پرواربندی و کشتار استفاده بهینه کند.

دماوندی نژاد افزود: سیستان و بلوچستان، استان برخوردار در زمینه دام و طیور در کشور است و وجود تعداد قابل توجه واحدهای صنعتی دامپروری و کشتارگاه‌ها، این منطقه را در زمینه تامین گوشت در کشور متمایز کرده است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور تولیدات دامی با بیان اینکه اصلی ترین رویکرد دولت تبدیل سیستان و بلوچستان به هاب تولید گوشت قرمز کشور است، گفت: به منظور استفاده از ظرفیت های این استان طرح جدید ویژه ای در وزارت جهاد کشاورزی برنامه ریزی شده است که رویکرد آن حمایت از بخش خصوصی است.

دماوندی نژاد وجود ۷۴ واحد قرنطینه دام، توان پرواربندی دام سنگین صنعتی به ظرفیت ۷۳ هزار راس و سنتی ۴۸ هزار راس را از قابلیت های مهم و خاص سیستان و بلوچستان عنوان کرد و افزود: ضروری است برای توسعه زیر ساخت ها، سرمایه گذاری لازم در راه اندازی کارخانه خوراک دام در این استان انجام شود.

سید محمد رضا سیدحسینی رئیس جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان در این نشست با اشاره به توانمندی های دام و دامپروری استان گفت: سیستان وبلوچستان در حال حاضر دارای ۱۱ واحد کشتارگاه صنعتی با ظرفیت یک هزار و ۸۰۰ راس دام سنگین و سه هزار و ۵۰۰ راس دام سبک و ۴۰ واحد بسته بندی گوشت با ظرفیت ۹۰ هزار تن در سال است.

وی تصریح کرد: ۷۴ واحد قرنطینه دامی، ۲۱۹ واحد پرواربندی صنعتی، یک هزار و ۴۸۰ واحد پرواربندی سنتی و ۱۳ واحد کارخانه خوراک دام از جمله ظرفیتهای این بخش است بنابراین با استفاده از این زیرساخت ها، دام را از طریق مبادی مرز وارد و پس از کشتار و بسته بندی با ارسال به بازار مصرف نقش مهمی در تامین گوشت مورد نیاز کشور ایفا کرد.

کد خبر: ۲۳۴٬۵۱۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha