۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۶
۶۳۰ هکتار زمین برای شهرک های مسکونی در مازندران تامین شد
مدیرکل راه وشهرسازی مازندران:

۶۳۰ هکتار زمین برای شهرک های مسکونی در مازندران تامین شد

ساری- دیوسالار، مدیرکل راه وشهرسازی مازندران گفت: ۶۳۰ هکتار زمین برای ساخت چهار شهرک مسکونی در استان تملک و تامین شده است.

علی دیوسالار در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان این که ۱۵۵ هزار واحد مسکن در قالب برنامه چهارساله باید احداث شود، افزود: در حال حاضر صلاحیت ۲۳ هزار نفر برای این پروژه ملی تائید شده است.

وی با اشاره به وجود مشکلات در تهیه زمین در استان گفت: پیشنهاد شد ۱۵ هزار واحد مسکن ملی در بافت های فرسوده شهری در استان احداث شود.

وی ادامه داد: همچنین برای تسریع در ساخت مسکن ملی مقرر شد چهار شهرک مسکونی در استان احداث شود و ۶۳۰ هکتار زمین در این راستا تملک شد و می توان نسبت به ترویج ارتفاع سازی برنامه ریزی کرد.

دیوسالار با بیان این که ۱۲ شهر برای ارتفاع سازی مشخص و طراحی شده است، گفت: در حال حاضر با محدودیت ارتفاع سازی در استان روبرو هستیم و باید این محدودیت رفع شود.

مدیرکل راه وشهرسازی مازندران یادآور شد: بازتنظیم ضوابط تراکمی ساختمان در برخی شهرهای استان که دارای محدودیت ارتفاع سازی هستند، نیز در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به طرح های هفته دولت گفت: هزار و ۷۹ واحد مسکن مهر و دو هزار واحد خودمالکی به مناسبت هفته دولت در استان افتتاح می شود.

کد خبر: ۲۳۴٬۴۳۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha