۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۹
بازار مسکن در استان زنجان ساماندهی شود
استاندار زنجان:

بازار مسکن در استان زنجان ساماندهی شود

زنجان-استاندار زنجان، بر لزوم ساماندهی بازار مسکن  تاکید کرد و گفت: توجه به این امر بسیار مهم است. 

به گزارش خبرنگار بازار؛ محسن افشارچی ظهر یکشنبه در جلسه کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات استان در محل استانداری زنجان، بر لزوم ساماندهی بازار مسکن تاکید کرد و گفت: توجه به این امر بسیار مهم است.

وی با بیان اینکه مسکن یکی از نیازهای اساسی مردم است،ابراز کرد: سلب صلاحیت از معاملات غیر رسمی باید مورد توجه قرار گیرد که این موضوع از تاکیدات مقام معظم رهبری است و یکی از ابزارهای مهم دستیابی به داده‌های دقیق و شفاف می باشد.

استاندار زنجان گفت: تنبیه حداکثری در برخورد با معاملات غیر رسمی در بنگاه‌های مشاور املاک مورد توجه قرار گیرد و دغدغه اصلی ما حرکت به سمت شفاف‌سازی و ثبت معاملات در سامانه جامع املاک است.

افشارچی با بیان اینکه معاملات غیر رسمی و ثبت نشده محل بروز تخلف‌های مختلف و منشأ اخلال در بازار است و به دلالی دامن می‌زند،تاکید کرد: سلب صلاحیت از معاملات غیر رسمی یکی از شاه کلیدهای حل مشکلات است.

وی با بیان اینکه با مشاورین متخلف برخورد می شود،افزود: باید بازار مسکن طوری کنترل شود که آسایش و آرامش مردم تأمین شود.

استاندار زنجان بر فراهم شدن امکان ثبت قرارداد اجاره و دریافت کد رهگیری رایگان در سامانه جامع املاک و اسکان کشور اشاره کرد گفت: برای افزایش اطلاع شهروندان از این امکان و خدمت ارائه شده، لازم است اطلاع‌رسانی از طریق رسانه‌ها انجام شود.

افشارچی گفت: ثبت داده‌ها و آمارهای دقیق و شفافیت معاملات، تا حدی می‌تواند بر کنترل بازار مسکن مؤثر باشد و حق مردم بالاتر از هر چیزی است و باید بازار مسکن در استان آرام شود و نباید اجازه دهیم بنگاه‌ها و معاملات غیرمجاز تنشی در این بازار ایجاد کند.

وی تصریح کرد: استخراج قیمت کارشناسی نرخ اجاره‌بها در مناطق مختلف استان مورد تاکید است و افزایش اجاره‌بهای واحدهای صنفی نیز در کنار موضوع اجاره بهای مسکن، یکی دیگر از مشکلات در زنجان است.

کد خبر: ۲۳۴٬۳۳۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha