۲۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۰
۴۴ درصدی درآمدهای خراسان رضوی محقق شد

۴۴ درصدی درآمدهای خراسان رضوی محقق شد

مشهد- معاون نظارت مالی و رئیس خزانه معین استان خراسان رضوی گفت: مصوب درآمدهای دو ماهه اول سال جاری نه هزار ۳۶۶ میلیارد ریال است که شرایط خاص کرونا و دستورالعمل های سازمان امور مالیاتی مبنی بر تمدید بدهی مشاغل موجب شد در این مدت امکان وصول بیشتر از چهارهزار و ۱۳۹ میلیارد ریال فراهم نشود.

به گزارش خبرگزاری بازار به نقل از اداره کل امور اقتصاد و دارایی خراسان رضوی غلامرضا نژاد حاجی گفت: این رقم  نسبت به رقم مصوب ۵۶ درصد عدم وصول وجود داشته و در مقایسه با وصولی مدت مشابه سال قبل نیز پنج درصد کاهش دارد.

 وی تصریح کرد در سال ۹۸ نیز، شرایط خاص کرونا در ماه های آخر سال موجب شد درآمدهای استان ۹۵ درصد محقق شده و به صد در صد نرسیم.

وی با مقایسه اعتبارات سال گذشته و سال جاری بیان داشت: با توجه به محدودیت  منابع، اعتبارات سال ۱۳۹۹ رشد پایینی داشته به طوری که با افزایش ۱۵ درصدی حقوق کارمندان بخش زیادی از اعتبارات صرف پرداخت حقوق شده و برای سایر هزینه ها اعتبار بسیار ناچیزی باقی می ماند.

نژاد حاجی با اشاره به شرایط ویژه بودجه سال جاری گفت: یکی از راه های جبران کسری اعتبارات بحث فروش و مولد سازی اموال مازاد دولت در سال جاری توسط خزانه معین استان است.

وی افزود: معاونین ذیحساب به عنوان سفیران مالی وزارت اقتصاد باید شرایط واقعی را برای مدیران دستگاه‌های اجرایی تبیین کرده و انتظارات معقول در آنها ایجاد کنند، همچنین انتظار این است درسال جاری اهتمام بیشتری برای معرفی اموال مازاد دستگاه‌های اجرایی از طرف ذیحسابان و معاونین ذیحساب دستگاه های اجرایی صورت پذیرد.

کد خبر: ۲۳٬۴۱۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha