۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۸
اردبیل با چینگ های چین مراودات اقتصادی انجام می دهد
استاندار اردبیل:

اردبیل با چینگ های چین مراودات اقتصادی انجام می دهد

اردبیل- عاملی، استاندار اردبیل گفت: در قالب تفاهمنامه ای مشترک، اردبیل با چینگ های چین مراودات اقتصادی متنوعی را انجام می دهد.

سید حامد عاملی در گفت‌وگو با بازار، اظهار کرد: در قالب کنفرانس توسعه اقتصادی ایران و چین نشست مشترک اقتصادی بین مسئولان استان اردبیل و استان چینگ های چین برگزار شد تا ما بتوانیم تعاملات و مراودات اقتصادی خود را ارتقا دهیم.

وی تصریح کرد: در این دیدار که با امضای تفاهمنامه های همکاری مشترک همراه بود قرار شد در حوزه انرژی های پاک، توسعه کشت محصولات متنوع کشاورزی و مدیریت شهری مراودات اقتصادی خوبی را با استان چینگ های چین انجام دهیم.

استاندار اردبیل گفت: امضای سه تفاهمنامه همکاری میان اردبیل و چینگ های چین زمینه توسعه روابط خوبی را فراهم کرده تا ما بتوانیم شرایط تحولاتی مناسب تری را نیز شاهد باشیم.

عاملی افزود: در حضور هیئت های چینی متشکل از عضو کمیته مرکزی و دبیر کمیته استان چینگ های چین و سفیر این کشور در ایران، این تفاهمنامه های مشترک به امضا رسید تا ما بتوانیم در سال های آینده از روابط تجاری و اقتصادی مؤثرتر و بیشتری بهره مند شویم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: رویداد ۲۰۲۳ برای اردبیل فرصتی بی نظیر فراهم کرده تا میزبان گردشگران کشورهای مختلف به ویژه کشور چین باشیم که قطعا این نشست ها و تعاملات می تواند بسترساز تحولات مؤثرتری در حوزه های مختلف باشد.

استاندار اردبیل با قدردانی از سفر سفیر چین به استان اردبیل در اردیبهشت ماه و در جریان افتتاحیه رویداد ۲۰۲۳ بیان کرد: در ماه های اخیر پیشنهادات سرمایه گذاری خوبی را از طرف چینی دریافت کردیم که با بررسی و ارائه دیدگاه های کارشناسی انتظار داریم تا هر چه سریعتر این طرح های اقتصادی به سرانجام برسد.

کد خبر: ۲۳۳٬۹۷۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha