۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۰
۲۰ میلیارد تومان برای توسعه کانال های کشاورزی ایلام اختصاص یافت
نماینده مردم ایلام در مجلس:

۲۰ میلیارد تومان برای توسعه کانال های کشاورزی ایلام اختصاص یافت

ایلام- فلاحی، نماینده مردم ایلام در مجلس گفت: به تازگی از سوی وزیر جهاد کشاورزی،۲۰ میلیارد تومان برای توسعه کانال های کشاورزی استان اختصاص یافته است.

سارا فلاحی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: از وزیر کشاورزی خواست کردیم از محل اعتبارات خشکسالی، استان ایلام را به صورت ویژه ببیند و ایلام مانند گذشته در ردیف های آخر پرداخت قرار نگیرد که وزیر دستور داد ایلام به شکل ویژه مورد توجه قرار بگیرد.

نماینده مردم ایلام در مجلس بیان کرد: برای تکمیل ایستگاه های پمپاژ ایلام به یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که برای ایجاد تحول در کشاورزی استان و ایجاد اشتغال حداقل دستور ۵۰۰ میلیارد صادر شود تا بخشی از مشکلات استان در این حوزه حل شود.

فلاحی عنوان کرد: برای تامین اعتبار تکمیل و تعمیر کانال های کشاورزی حوزه شمالی وزیر کشاورزی دستور داد ۲۰ میلیارد تومان اعتبار به استان ایلام پرداخت شود.

وی گفت: مشکلات شهرستان هلیلان اعم از کمبودهای شبکه توزیع برق، قطع مکرر پمپاژهای آب و تنش آبی در «داجیوند»، «زردلان»، «توحید» و «کهره» تا عدم تخصیص برداشت آب از رودخانه سیمره برای کشاورزان هلیلان نیازمند توجه است.

نماینده مردم ایلام در مجلس با اشاره به دیدار با وزیر اقتصادی برای حل مشکلات استان نیز اظهار کرد: وزیر اقتصاد نظر به اهمیت محصولات راهبردی پلی پروپیلن شرکت ارغوان گستر چوار، به ۲ بانک عامل دستور داد که سریعاً تسهیلات مورد نظر را به مبلغ سه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در اختیار شرکت مذکور قرار دهند.

وی بیان کرد: در ادامه پیگیری‌ها برای احیای پروژه اتصال مرکز استان به راه ریلی و پس از اخذ ماده ۵۶ برای آن در ۱۷ تیرماه سال جاری، وزیر اقتصاد دستور تشکیل فوری کنسرسیوم برای ماده ۵۶ راه ریلی ایلام را نیز صادر کرده تا در گام اول ۳ بانک عامل برای یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات ماده ۵۶ پای کار راه ریلی ایلام بیایند.

کد خبر: ۲۳۳٬۹۶۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha