۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۰
بهترین منابع کنکور تجربی

بهترین منابع کنکور تجربی

یکی از موضوعاتی که اکثر داوطلبان کنکور با آن دچار چالش هستند، بدون شک انتخاب بهترین منابع کنکور تجربی ۱۴۰۳ است.

به گزارش بازار، یکی از موضوعاتی که اکثر داوطلبان کنکور با آن دچار چالش هستند، بدون شک انتخاب بهترین منابع کنکور تجربی ۱۴۰۳ است؛ زیرا این افراد می‌دانند که اگر انتخاب درستی در زمینه منابع کنکور ۱۴۰۳ نداشته باشند، در میانه‌های راه به مشکل بر خواهند خورد و پیشرفتی نخواهند کرد؛ بنابراین باید دوباره منابع جدیدی تهیه کنند که چنین انتخابی فقط زمان و سرمایه‌ی آن‌ها را هدر می‌دهد. از همین رو تصمیم داریم در ادامه اطلاعاتی را در اختیارتان قرار دهیم که با کمک آن‌ها بهترین منابع کنکور تجربی را انتخاب کنید.

به سطح خودتان و منابع توجه کنید

پیش از هرچیزی باید به این نکته اشاره کنیم که چیزی تحت عنوان بهترین منابع کنکور تجربی ۱۴۰۳ وجود ندارد، چراکه بهترین منابع برای تمام افراد ثابت نیستند و بهترین منبع برای هرشخص با توجه به سطحی که دارد متفاوت خواهد بود. از همین رو اولین کاری که شما باید انجام دهید، این است که سطح خود را مشخص کنید.

اگر داوطلبی هستید که نکات را می دانید و به آن‌ها تسلط دارید، باید به سراغ کتابی بروید که تست محور است. این منابع سوالات مختلف و متنوعی را در اختیار شما قرار می‌دهند و هرچه شما سوال بیشتری ببینید به مبحث تسلط بیشتری پیدا می کنید و در آزمون عملکرد بهتری خواهید داشت.

اما اگر دانش آموزی هستید که هنوز در درک مباحث مشکل دارید و نکات کنکوری را خوب یاد نگرفته‌اید، ترجیحا باید کتاب درسنامه محور انتخاب کنید تا با کمک درسنامه‌ها سطح اطلاعات خود را افزایش دهید. پس منابع کنکور ۱۴۰۳ خود را براساس سطحی که دارید انتخاب کنید، نه با توجه به گفته‌ها و شنیده‌های دیگران!

به دنبال کتاب‌های یک انتشارات نباشید

یکی از سوالاتی که دانش آموزان معمولا می‌پرسند، این است که کدام انتشارات را برای تهیه منابع کنکور تجربی ۱۴۰۳ انتخاب کنند؟ حال اگر شما از دسته افرادی به شمار می‌آیید که گمان می‌کنید باید تمام منابع خود را از یک انتشارات تهیه کنید، لازم است بدانید که در اشتباه هستید.

همانطورکه می دانید انتشارات مختلف و بسیاری وجود دارند که اکنون در حال فعالیت در زمینه کنکور هستند که برای مثال می‌توان به انتشاراتی چون گاج، مبتکران، خیلی سبز و ... اشاره کرد. اما چیزی که کاملا مشخص می‌باشد این است که تمام کتاب‌های یک انتشارات عالی نیستند.

برای مثال ممکن است یک انتشارات کتاب کار مناسبی برای درس ریاضی داشته باشد و انتشارات دیگر کتاب بهتری برای عربی؛ پس به دنبال تهیه تمام منابع کنکور ۱۴۰۳ از یک انتشارات نباشید. البته شما می‌توانید پیش از تصمیم گیری در رابطه با این موضوع با یک مشاور کنکور تجربی مشورت کنید، چراکه مشاورهای فعال در این زمینه با توجه به سابقه‌ای که دارند می‌توانند بهترین انتخاب‌ها را به شما پیشنهاد دهند.

نیازی به تهیه منابع دروس عمومی نیست

همانطورکه می‌دانید، از سال ۱۴۰۲ دیگر دروس عمومی در آزمون کنکور نیستند، بنابراین هنگام تهیه منابع کنکور تجربی ۱۴۰۳ به این موضوع توجه داشته باشید. درس‌های تخصصی رشته تجربی که باید برای آن‌ها منبع مناسبی تهیه کنید عبارتند از فیزیک، شیمی، زیست شناسی و ریاضی که اهمیت و ضریب هریک با دیگری متفاوت است.

بهترین منابع کنکور تجربی

موضوع دیگری نیز وجود دارد که باید در این بخش به آن اشاره شود و آن این است که برخی از داوطلب‌ها که از اول سال قوی شروع نکرده‌اند، وسط سال می‌خواهند با زرنگی شرایط را کنترل کنند. این افراد در جلسات مشاوره کنکور تجربی به‌دنبال این هستند که بدانند هر مبحث چه تعداد تست دارد تا بتوانند مباحثی که کمتر تست دارند را حذف کنند و تمرکز خود را روی مباحثی که تست بیشتر دارند قرار دهند.

اگر به‌دنبال موفقیت هستید، باید در طول سال تحصیلی تمام دروس را مطالعه کنید و به حذف هیچ مبحثی فکر نکنید. علاوه بر مطالعه کتاب‌های تست مناسب با سطحتان را نیز تهیه کنید و با تست زدن مکرر اطلاعات و دانش خود را تثبیت کنید. البته باید بدانید که دروس عمومی در امتحان‌های نهایی شما وجود دارد و ضریب نسبتا بالایی نیز دارند؛ پس به طورکلی آن‌ها را فراموش نکنید و به فکر حذف آن‌ها نیز نباشید!

عدم استفاده از منابع مختلف برای یک درس

بعد از آنکه بهترین منابع کنکور تجربی ۱۴۰۳ را شناختید و هرکدام را برای هر درس که می‌خواستید تهیه کردید، توصیه می‌شود از منبع به طورکامل استفاده کنید. بسیاری از داوطلبان هستند که برای هر درس تخصصی چند کتاب کمک درسی و منبع کنکوری تهیه کرده‌اند، اما نمی‌رسند که حتی یکی از آن‌ها را به طورکامل مطالعه کنند.

از همین رو پیشنهاد ما به شما این است که برای هر درس بیش از یک منبع نداشته باشید و تنها زمانی که تمام تست های قدیم را پاسخ دادید و حس کردید منبع انتخابی دیگر حرفی برای گفتن ندارد به سراغ کتاب جدید بروید!

از یک گروه مشاوره تحصیلی کمک بگیرید

انتخاب بهترین منابع کنکور تجربی ۱۴۰۳ کار ساده‌ای نیست و اگر تجربه و تخصص لازم را نداشته باشید نمی‌توانید عملکرد مناسبی از خود در این زمینه نشان دهید و مسلما خطاهای بسیاری را در این مسیر تجربه خواهید کرد؛ از همین رو پیشنهاد ما به شما این است که اگر فکر می‌کنید نمی‌توانید به تنهایی از پس چنین کاری بربیایید، از یک گروه مشاوره تحصیلی کمک بگیرید.

قطعا افراد مشاور به دلیل تجربه کاری که دارند با بهترین منابع آشنا هستند و می‌توانند بهترین کتاب‌ها را با توجه به سطحی که شما دارید به شما معرفی کنند. بنابراین اگر فکر می‌کنید که علم و تجربه کافی برای انتخاب منابع را ندارید و نمی‌خواهید که زمان و هزینه اضافی خرج کنید، حتما با نظر مشاور پیش بروید!

بهترین منابع کنکور تجربی

جمع بندی

همان‌طورکه مطالعه کردید، چیزی تحت عنوان بهترین منابع کنکور تجربی ۱۴۰۳ وجود ندارد، یعنی نمی‌توان یک لیست آماده کرد و آن را تحت عنوان منابع کنکور تجربی ۱۴۰۳ به تمام داوطلبان داد؛ چراکه منبع مناسب برای هر شخص باید متناسب با سطح و نیاز فرد باشد. از همین رو توصیه ‌می‌کنیم که برای انتخاب منابع کنکور ۱۴۰۳ خود با یک مشاور مشورت کنید تا سطح شما در ابتدا سنجیده و در نهایت بهترین منابع معرفی شوند.

کد خبر: ۲۳۳٬۸۴۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • داود طنوریان IR ۱۴:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۶
      5 3
      امیدوارم این دختران دردرس ودانشگاه موفق باشند