تبادل اطلاعات تجاری میان اتاق‌های ایران و ژاپن به توسعه روابط تجاری منجر خواهد شد
سرپرست معاونت بین‌الملل اتاق ایران:

تبادل اطلاعات تجاری میان اتاق‌های ایران و ژاپن به توسعه روابط تجاری منجر خواهد شد

در نشست مشترک رئیس بخش اقتصادی سفارت ژاپن در تهران و سرپرست روابط بین‌الملل اتاق ایران بر ضرورت احیا روابط اقتصادی ایران و ژاپن از طریق تبادل اطلاعات تجاری میان تجار دوطرف تأکید شد.

به گزارش بازار به نقل از اتاق ایران، شیموکیودا تاکاشی، رئیس بخش اقتصادی سفارت ژاپن در ایران و تاکایوکی سوزوکی، نماینده ارشد سازمان تجارت خارجی ژاپن با حضور در اتاق ایران با نیلوفر اسدی، سرپرست معاونت بین‌الملل اتاق ایران دیدار و گفتگو کردند.

راهکارهای توسعه همکارهای دو کشور، ایجاد زمینه ترویج اطلاعات تجاری در میان فعالان اقتصادی، برگزاری همایش معرفی ظرفیت‌های اقتصادی ژاپن، توسعه همکاری‌های دوجانبه و تسهیل صدور روادید تجاری از جمله محورهای مطرح شده در این نشست بود.

سرپرست معاونت بین‌الملل اتاق ایران در این نشست با اشاره به ظرفیت‌های ایران و ژاپن، گفت: دو کشور می‌توانند در زمینه کشاورزی مواد غذایی، دارویی و پزشکی، داروهای گیاهی، کالاهای ساختمانی و معدنی، صنایع دستی و گردشگری همکاری کنند.

اسدی، سیاست اتاق را ترویج و توسعه جدی همکاری‌های دوجانبه و چندجانبه با کشورهای خارجی دارای مزیت اقتصادی دانست و افزود: با توجه به دستاوردهای اقتصاد ژاپن و سابقه تاریخی درخشان همکاری‌های دو کشور، لازم است تلاش کنیم از ظرفیت‌های موجود استفاده کنیم. همکاری نزدیک و سه جانبه اتاق بازرگانی، سفارت ژاپن و سازمان تجارت خارجی ژاپن (جترو) در کنار یکدیگرمی تواند به احیای مجدد همکاری‌های دو کشور و فعالان بخش خصوصی در این دوره بیانجامد.

او ادامه داد: با توجه به اینکه نسل جوان و جدید فعالان اقتصادی در دو کشور با ظرفیت‌های همکاری در دو کشور کمتر آشنایی دارند، اتاق ایران آمادگی دارد رویدادهای مؤثر در ترویج تجارت دو کشور را با همکاری سفارت و سازمان جترو برگزار کند. زمینه‌های مختلفی برای سرمایه‌گذاری شرکت‌های ژاپنی در ایران و صادرات به کشورهای منطقه وجود دارد که همچنین لازم است این زمینه‌ها معرفی شود و گام اول همکاری در دوره جدید می‌تواند برگزاری سمینار معرفی این فرصت‌ها باشد.

اسدی خواستار تسریع و تسهیل صدور روادید تجاری ژاپن با همکاری اتاق ایران و بخش بازرگانی سفارت این کشور شد تا فعالان اقتصادی با سهولت بیشتری در رویدادها و ملاقات تجاری در کشور مقابل مشارکت کنند.

شیموکیودا تاکاشی هم در این دیدار با اشاره به آغاز به کار فعالیت خود به عنوان وابسته اقتصادی سفارت و رئیس بخش بازرگانی سفارت از یک ماه گذشته، مأموریت خود را گسترش تجارت دوجانبه میان ایران و ژاپن معرفی کرد

او گفت: متأسفانه حجم شرکت‌های حاضر در تهران به جهت تحریم‌ها کاهش زیادی داشته و در صورت رفع تحریم‌ها، شرکت‌های زیادی برای همکاری به ایران خواهند آمد. لیکن لازم است در همین موقعیت فعلی روابط دو کشور را بتوانیم احیا کنیم. چرا که پیشینه همکاری‌های گسترده بین دو کشور وجود دارد.

شیموکیودا تاکاشی ادامه داد: در این زمینه یکی از مؤثرترین راه‌ها تبادل اطلاعات تجاری است و همفکری برای اینکه در چه حوزه‌هایی می‌توان همکاری کرد. همچنین در خصوص مشکلات شرکت‌های ژاپنی در ارتباط با تجارت با ایران و ارائه راهنمایی لازم به آن‌ها نیاز است اتاق ایران همکاری کند.

او همچنین به فرصت‌ها و رویدادهای تجاری برای توسعه تجارت دو کشور به‌ویژه در بخش شرکت در نمایشگاه‌های دو کشور اشاره کرد و گفت: رویدادهایی از جمله اوزاکا اکسپو در ژاپن می‌تواند فرصت خوبی برای آشنایی با توانمندی‌های دو کشور باشد که لازم است مشارکت شرکت‌های دو کشور را در بر داشته باشد.

رئیس بخش بازرگانی سفارت ژاپن همچنین ابراز تمایل کرد برای تسهیل روادید تجاری، تبادل اطلاعات تجاری و نمایشگاهی، برگزاری همایش معرفی فرصت‌های تجاری دو کشور با حضور سفرا و همچنین وبینارهای تخصصی معرفی بازار دو کشور، با اتاق ایران و مجموعه فعالین اقتصادی و شرکت‌های عضو اتاق همکاری کند.

کد خبر: ۲۳۳٬۸۳۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha