۲۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۰
موسسه ملل ۱۵ هزار فرصت شغلی در خراسان شمالی ایجاد می‌کند
معاون اقتصادی استاندار خراسان شمالی:

موسسه ملل ۱۵ هزار فرصت شغلی در خراسان شمالی ایجاد می‌کند

بجنورد - معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان شمالی گفت: عملیاتی شدن مجموعه پروژه‌های موسسه توسعه اقتصاد ملل موجب ایجاد پنج هزار فرصت شغلی به‌ طور مستقیم و ده شغل به‌طور غیرمستقیم می‌شود.

به گزارش بازار به نقل از استانداری خراسان شمالی، محمود قنبری در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان اظهار داشت: قطعاً ایجاد ١۵ هزار فرصت شغلی موجب کاهش نرخ بیکاری استان می‌شود.  

وی خطاب به مدیران دستگاه‌های اجرایی با تأکید بر رفع موانع عملیاتی شدن پروژه‌ها، گفت: با توجه به نبود زیرساخت‌های لازم در استان پیدا کردن یک سرمایه‌گذار علاقه‌مند، باتجربه و با توان مالی بالا سخت است و ما باید از فرصت حضور موسسه توسعه اقتصاد ملل در استان به‌خوبی بهره‌مند شویم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان شمالی ادامه داد: در ماه جاری ایجاد گلخانه ١٠٠ هکتاری شیروان با سرمایه‌گذاری موسسه توسعه اقتصاد ملل با ایجاد چهار هزار فرصت شغلی مستقیم و غیرمستقیم کلنگ زنی شد که مطالعات اولیه انجام و کارگاه تجهیز شده است.

قنبری اشاره داشت: با سرمایه‌گذاری این موسسه همچنین پروژه ایجاد گاوداری ١٠ هزار راسی نیز در شهرستان شیروان آغاز شده است که در ادامه فعالیتش برای ایجاد صنایع پایین‌دستی مانند کارخانه خوراک دام و شیر پاستوریزه در استان برنامه‌ریزی دارد.

وی تصریح کرد: عملیاتی شدن پروژه‌های اقتصادی موجب رونق سفره مردم و ارتقاء شاخص‌های اقتصادی استان می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان شمالی همچنین با اشاره به موضوع تأمین آب برای ایجاد ۵٠ هکتار گلخانه در شهرستان ‌شیروان توسط موسسه نور گفت: خراسان شمالی به لحاظ منابع آبی استان کم‌آبی است و باید برای انجام اقدامات خود اولویت‌بندی داشته باشیم.

قنبری یادآور شد: بخش کشاورزی از اولویت‌های استان برای توسعه اقتصادی است نیمی از جمعیت استان روستانشین هستند که رونق سفره آنان موجب توسعه استان خواهد شد.

کد خبر: ۲۳٬۳۷۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha