۲۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۰
برگزاری جشنواره اقوام ایران زمین در لرستان/ بازارچه‌های صنایع دستی برپا می‌شود
معاون میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان:

برگزاری جشنواره اقوام ایران زمین در لرستان/ بازارچه‌های صنایع دستی برپا می‌شود

لرستان - باباحسینی، معاون میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان گفت: جشنواره اقوام ایران زمین در صورت تامین اعتبار در لرستان برگزار می‌شود و هنرمندان را به سمت شرکت در این نمایشگاه‌ها و فروش محصولاتشان هدایت می‌کنیم.

افشین باباحسینی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: ثبت مجوز کارگاه صنایع دستی برای هفت هزار و ۵۰۰ نفر انجام شده که دارای پروانه و کارت شناسایی هستند.

وی با اشاره به تاثیر کرونا بر صنعت صنایع دستی افزود: قبل از تشدید ویروس کرونا مباحث رعایت پروتکل‌های بهداشتی عرضه و سعی بر آشنا کردن با شبکه‌های مجازی و سایت‌های اینترنتی برای فروش محصولات به صورت مجازی شده است.

معاون میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان عنوان کرد: بعد از پایان ویروس کرونا با برگزاری بازارچه‌ها و نمایشگاه‌های فصلی و اعزام هنرمندان به نمایشگاه‌های استان و در صورت تامین منابع به خارج از کشور سعی شده این ضرر و زیانی که اتفاق افتاده را جبران کنیم.

وی با اشاره به اینکه با توجه به نیازسنجی در رشته‌های مختلف در ۱۱ شهرستان دوره‌های آموزشی برگزار می‌شود، بیان کرد: به دلیل شیوع ویروس کرونا در ابتدای سال دوره‌ای برگزار نشده است، الان قراردادهایی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به دو صورت مجازی و حضوری بسته شده است و این دوره‌ها در کلاس‌هایی زیر پنج نفر برگزار می‌شود.

باباحسینی تصریح کرد: در پایان این دوره‌های آموزشی گواهینامه مهارت عمومی یا پیشرفته به افراد داده می‌شود و مجوزهای هوشمند که ارزش و اعتبار بیشتری دارد صادر و افراد می‌توانند وارد چرخه تولید صنایع دستی شوند و با این مجوزها کارگاه ایجاد کرده و از تمهیدات بانکی استفاده کنند.

وی بیان کرد: پس از پایان کرونا در همه شهرستان‌ها با توجه به شرایطی که وجود دارد بازارچه‌هایی در ایام تابستان یا در مناسبت‌های ملی برگزار می‌شود؛ همچنین در صورت تامین اعتبار، دومین جشنواره اقوام ایران زمین را در استان برگزار و هنرمندان را به سمت شرکت در این نمایشگاه‌ها و فروش محصولاتشان هدایت می‌کنیم.

کد خبر: ۲۳٬۳۷۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha