۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۰
حمایت بیش از ۴۰ هزار میلیارد ریالی از بازار سهام در سال جاری
مدیر صندوق توسعه بازار سرمایه مطرح کرد

حمایت بیش از ۴۰ هزار میلیارد ریالی از بازار سهام در سال جاری

مدیر صندوق توسعه بازار سرمایه گفت: طبق مفاد اساسنامه صندوق، اقدامات لازم برای افزایش نقدشوندگی در بازار در دستور کار ما قرار گرفت و حمایت لازم از معاملات بورس انجام شد.

به گزارش بازار به نقل از بازار سرمایه ایران (سنا)، قادر معصومی خانقاه، رقم حمایت خالص این صندوق از بازار را از ابتدای سال حدود چهار هزار و ۳۵۰ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: میزان حمایت از بازار در نیمه دوم اردیبهشت ۱۴۰۲ افزایش یافت، زیرا تغییر روند ایجاد شده در بازار در روز ۱۷ اردیبهشت و به تبع آن افزایش فشار فروش، نیازمند حضور فعال‌تر صندوق در سمت خرید بود.

وی ادامه داد: طبق آمار ارائه شده توسط مدیر صندوق توسعه بازار سرمایه میزان حمایت از بازار در نیمه دوم ماه اردیبهشت ۱۴۰۲ افزایش یافته است، زیرا تغییر روند ایجاد شده در بازار طی روز ۱۷ اردیبهشت و به تبع آن افزایش فشار فروش، نیازمند حضور فعال‌تر صندوق در سمت خرید بود که این موضوع با خرید خرد حدود هشت‌هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان سهام در اردیبهشت انجام شده است.

معصومی با بیان اینکه این حمایت به طور عمده در نیمه دوم ماه مذکور تحقق یافته است، گفت: خالص نقدینگی وارد شده به بازار در اردیبهشت نزدیک به ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان بوده و در این برهه زمانی از سایر منابع به‌منظور پوشش خریدهای خرد (علاوه بر منابع حاصل از محل فروش‌های خرد نیمه نخست اردیبهشت ماه و همچنین فروش‌های بلوکی همان ماه) استفاده شده است. رقم حمایت خالص صندوق از ابتدای سال حدود چهار هزار و ۳۵۰ میلیارد تومان بوده است.

مدیر صندوق توسعه بازار سرمایه تصریح کرد: صندوق توسعه بازار سرمایه به غیر از فروردین ماه، در باقی ماه‌ها با وجود فروش بلوک‌های متعدد سهام در نمادهای مختلف، به صورت کلی از منابع نقد موجود در صندوق برای حمایت از بازار استفاده کرده است.

کد خبر: ۲۳۳٬۵۱۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha