۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۲
۱۷۰۰ تن بذر گندم برای کشت پائیزه در استان سمنان تامین شد
مدیرکل تعاون روستایی سمنان در گفت‌وگو با بازار:

۱۷۰۰ تن بذر گندم برای کشت پائیزه در استان سمنان تامین شد

سمنان- خالقی، مدیر تعاون روستایی استان سمنان از توزیع یک هزار و ۷۰۰ تن بذر گندم مورد نیاز کشاورزان استان در راستای ترویج کشت پائیزه خبر داد. 

محمد علی خالقی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، از تامین یک هزار و ۷۰۰ تن بذر گندم مورد نیاز کشاورزان استان سمنان برای کشت پائیزه در مزارع خبر داد و ابراز کرد: این بذرها به تناسب میزان سطح کشت در استان توزیع می شود.

وی با بیان اینکه کشاورزان با مراجعه به تعاون روستایی می توانند بذر مورد نیازشان را در راستای کشت پائیزه تامین کنند، ابراز کرد: کمبودی به لحاظ بذر نداریم.

مدیرکل تعاون روستایی استان سمنان با بیان اینکه بذر های تامین شده در دو دسته سردسیر و گرمسیر تامین شده است، ابراز داشت: این بذرها با توجه به نیاز و اقلیم استان از شرق تا غرب و به واسطه قرار گیری بخشی از استان در مناطق سردسیر، تامین و بین کشاورزان توزیع می شود.

خالقی گفت: بذرهای گرمسیری بیشتر از اقلام پیشگام، میهن و زرینه هستند و بذرهای سردسیری بیشتر سیوند و نارین و طلایی خواهند بود که عمدتاً همین بذرها نیز برای کشت پائیزه مورد استقبال کشاورزان قرار می گیرد.

وی با بیان اینکه فرآوری بذر مورد نیاز کشاورزان استان سمنان تا کمتر از سه هفته الی یک ماه آتی صورت خواهد پذیرفت، گفت: ۶۰۰ تن بذر جو نیز برای کشت پائیزه در سراسر استان تامین و توزیع خواهد شد.

مدیرکل تعاون روستایی استان سمنان با بیان اینکه این بذرها نیز مانند بذر گندم با توجه به اقلیم استان تامین شده است، گفت: گلشن و گوهران در کنار یوسف و آذران مهمترین ارقامی هستند که بذر آنها توسط تعاون روستایی استان برای مصرف کشاورزان تامین شده است.

خالقی گفت: ساز و کار توزیع بذرها مانند سال های اخیر است که تعاون روستایی قیمت مصوب دولتی را در نظر گرفته و کشاورزان بذر مورد نیازشان را تامین خواهند کرد.

کد خبر: ۲۳۳٬۴۵۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha