۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۴
سازمان هواشناسی با ۶۰ سال قدمت یک سرمایه بی بدیل برای کشور است
مشاور معاون توسعه مدیریت وزیر راه و شهرسازی:

سازمان هواشناسی با ۶۰ سال قدمت یک سرمایه بی بدیل برای کشور است

رضایی، مشاور معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزیر راه و شهرسازی سازمان هواشناسی با قدمت ۶۰ ساله را یک سرمایه بی بدیل برای کشور دانست.

به گزارش بازار به نقل از وزارت راه و شهرسازی، محمد علی رضایی مشاور معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزیر راه و شهرسازی در شصت و یکمین شورای مدیران سازمان هواشناسی کشور گفت: هواشناسی یک سرمایه اجتماعی بی بدیل برای کشور است و نباید اجازه دهیم که هر آدمی با هر سلیقه‌ای به ساحت مقدس این سازمان و نیروی انسانی آن اهانت کند یا بخواهد عملکرد آن را زیر سوال ببرد.

به گزارش روابط عمومی سازمان هواشناسی کشور، رضایی اظهار کرد: سازمان هواشناسی با حدود ۶۰ سال قدمت، برای کشور یک سرمایه بی بدیل است.

وی افزود: امروز با حضور گسترده رسانه ها، اخلاق رسانه ای هم تحت تاثیر قرار گرفته و رسانه‌های غیر متخصص به خودشان اجازه می دهند که عملکرد یک سازمان را بر اساس منافع سیاسی، مالی یا هر چیز دیگری زیر سوال ببرند، باید تدابیری اتخاذ شود که این اتفاق نیفتد.

مشاور معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: نباید به هواشناسی به یک سازمانی در حد یک گزارش خبری نگاه شود بلکه این سامان یک گنجینه ارزشمند است که می‌تواند در کشور خیلی بیشتر از جایگاه فعلی قرار گیرد. ر

ضایی در ادامه گفت: هواشناسی یک سازمانه نخبه محور و خبره محور است و برای وزارت راه و شهرسازی و مجموعه کشور یک دستگاه با ارزش است.

وی اضافه کرد: اهمیت سازمان هواشناسی برای هیچ یک از ما پوشیده نیست به هر حال کشور ما جزو ۱۰ کشور بلاخیز دنیا است که از ۴۳ بلای طبیعی ۳۳ مورد آن در کشور رخ می‌دهد.

مشاور معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزیر راه و شهرسازی خاطر نشان کرد: بخش عمده ای از بلایای طبیعی که در کشور رخ می‌دهد مربوط به حوزه آب و هواست و طبیعی است که این سازمان هم از حیث ماموریت و هم از حیث نیروی انسانی دارای اهمیت ویژه‌ای باشد.

رضایی با بیان این باید توجه خاصی به سازمان هواشناسی صورت گیرد، افزود: اعتقاد همه ما بر این است که سازمان ها بدون وجود انسان و نیروی انسانی اساسا محلی از اعراب ندارند و سرمایه انسانی در آن غیر قابل جایگزینی است.

وی ادامه داد: ممکن است بتوانیم بهترین رادار و تجهیزات را خریداری کنیم ولی امکان ندارد یک نیرویی که سال های در یک سازمان تجربه و دانش کسب کرده را به راحتی بتوانیم جایگزین کنیم.

کد خبر: ۲۳۳٬۴۲۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha