۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۴
صرفا با افزایش فروش نفت نمی‌توان وضعیت معیشت مردم را اصلاح کرد
عضو کمیسیون انرژی مجلس:

صرفا با افزایش فروش نفت نمی‌توان وضعیت معیشت مردم را اصلاح کرد

عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: وضعیت نامناسب معیشت مردم به عوامل مختلف دیگری ازجمله تورم و تحریم‌ها بستگی دارد و صرفا با افزایش فروش نفت نمی‌تواند این وضعیت را اصلاح کند.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، حسین حسین‌زاده در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا باوجود افزایش فروش نفت و اذعان مسئولان به این امر اما مردم تغییری در وضعیت معیشتی و اقتصادی خود احساس نمی‌کنند؟، گفت: پول‌هایی که در قالب فروش نفت به کشور وارد شده طی تقسیماتی در حوزه‌های مختلف مصرف و هزینه می‌شوند، به عنوان مثال ۱۴ و نیم درصد از آن به وزارت نفت رسیده، بخشی دیگر به صندوق توسعه و خزانه کشور واریز می‌شود که نحوه هزینه‌کرد هر کدام از این موارد مشخص شده است.

نمایندگان مردم لارستان، خنج، گراش و اوز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: طبق آنچه در مجلس تصویب شده دولت باید ۳۶۰ همت درآمدزایی داشته باشد که قسمت اعظم این درآمد از طریق فروش نفت و گاز و فرآورده‌ها تامین شده و در بخش‌های مختلف هزینه می‌شود.

وی با بیان اینکه سرمایه‌گذاری در صنعت نفت بحث جدایی دارد و بیشتر از طریق جذب سرمایه صورت می‌گیرد، افزود: وضعیت نامناسب معیشت مردم نیز به عوامل مختلف دیگری ازجمله تورم و تحریم‌ها بستگی دارد و صرفا با افزایش فروش نفت نمی‌توان این وضعیت را اصلاح کرد چراکه عوامل دیگری نیز در این مهم تاثیرگذار است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در حوزه حفظ امنیت غذایی یا کاهش ناترازی بنزین صرفا وزارتخانه‌های جهاد کشاورزی و نفت اثرگذار نیستند بلکه به عنوان مثال وزارت صمت نیز نقش دارد لذا همان طور که گفتم عوامل مختلفی در تغییر وضعیت معیشت مردم و کاهش گرانی‌ها اثرگذار است.

کد خبر: ۲۳۳٬۳۴۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha