۲۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۳
تیغ نظارتی مجلس تیز تر از قبل می‌شود/ نشست با دولتیان ادامه دارد
غیر علنی و علنی برای اقتصاد

تیغ نظارتی مجلس تیز تر از قبل می‌شود/ نشست با دولتیان ادامه دارد

نمایندگان مجلس یازدهم با برگزاری جلسات علنی و غیر علنی به دنبال راهکارهای کلیدی برای حل مشکلات اقتصادی هستند.

به گزارش بازار، جلسه غیر علنی مجلس امروز با حضور وزرای نفت و اطلاعات برگزار شد. این جلسه شمشمین جلسه مجلس یازدهم بود.

 قرار است در این نشست بیژن زنگنه و محمود علوی وزرای نفت و اطلاعات گزارشی درباره وضعیت کشور ارائه و نمایندگان نیز مطالبی را در این رابطه بیان کنند.

از آغاز به کار مجلس یازدهم نمایندگان تاکنون جلسات متعددی را برای بررسی مشکلات کشور برگزار کردند.

اهتمام اقتصادی
نمایندگان در تاریخ -  ۱۸ خرداد - پیرو جلسه ای با وزیر اقتصاد و امور دارایی، رییس اتاق اصناف،رییس اتاق تعاون،رییس اتاق بازرگانی، رییس سازمان بورس و رییس سازمان امرو مالیاتی گزارش  مسائل اقتصادی کشور را مورد بررسی قرار دادند.

همچنین محمد اسلامی وزیر راه‌وشهرسازی قرار است فردا چهارشنبه در مورد مسائل و موضوعات مربوط به وزارت راه و شهرسازی گزارشی به نمایندگان ارائه دهد.

این در حالی است که عبدالناصر همتی، رییس کل بانک مرکزی و محمد باقر نوبخت رییس سازمان برنامه و بودجه هفته گذشته با حضوردر جلسه علنی مجلس گزارشی از آخرین وضعیت دستگاههای تحت امر خود به نمایندگان ارائه کردند.

با آغاز به کار مجلس یازدهم،  شاهد عزم جدی برای حل مشکلات اقتصادی بوده ایم و از این رو برخی از نمایندگان  کلید حل مشکلات اقتصادی در کوتاه مدت را اصلاح بودجه سال ۹۹ می دانند البته برخی دیگر از نمایندگان تاکیدشان بر اهتمام همه جانبه بر امر نظارت بر دستگاه های اجرایی است ،مقوله ای که بسیاری معتقدند تحقق آن تنها از طریق اصلاح آئین نامه ااخلی مجلس میسر خواهد شد.

چاقوی تیز نظارت
در همین زمینه سمیه محمودی، سخنگوی کمیسیون آئین نامه داخلی مجلس به خبرنگار بازار گفت: نظارت در مجلس چه به صورت تحقیق و تفحص، سؤال و یا تذکر اعمال می شود و باید ضعف‌های نظارتی را جبران کنیم.

وی تاکید کرد:در حال حاضر در مسائل نظارتی مجلس ضعف‌هایی وجود دارد که این موارد باید در کمیسیون آیین نامه داخلی مجلس مورد ارزیابی قرار گیرد و در صورت نیاز اصلاح شود.

این نماینده مجلس بیان داشت: قطعا چاقوی نظارتی مجلس از قبل تیز تر خواهد شد.

باتوجه به ناکارآمدی دولت در برخی از امور اقتصادی و باز نشدن قفل های  معیشتی، حال تمامی نگاه‌ها به مجلس یازدهم خیره مانده تا با کلید اقدامات جهادی و میدانی برای حل مشکلات اقتصادی کشور فکری اساسی کند.

کد خبر: ۲۳٬۳۳۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha