۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۲
تعدد مراکز دانشگاهی زمینه ساز بیکاری فارغ التحصیلان

تعدد مراکز دانشگاهی زمینه ساز بیکاری فارغ التحصیلان

عدم تناسب بازار اشتغال و تحصیلات، بی‌توجهی به مهارت‌آموزی و تعدد شگفت مراکز آموزش عالی و دانشگاهی، همه و همه باعث شده حالا بسیاری از دارندگان مدارک دانشگاهی بیکار بمانند.

به گزارش بازار، روزنامه جام جم در گزارشی نوشت: سهم ۴۰ درصدی بیکاران دانشگاهی، عموما طی یک دهه گذشته تکرار شده است. عدم تناسب بازار اشتغال و تحصیلات، بی‌توجهی به مهارت‌آموزی در نظام آموزشی و البته تعدد شگفت مراکز آموزش عالی و دانشگاهی که از دهه۶۰ افزایش چشمگیری داشت، همه و همه باعث شده حالا بسیاری از دارندگان مدارک دانشگاهی بیکار بمانند.

دانشگاهیانی که توانسته‌اند شغلی داشته باشند، کارشان با تحصیلات دانشگاهی‌شان مرتبط نیست! این آماری است که دیروز از زبان یکی از مسئولان عنوان شد و بر اساس آن گفته شد ۷۰درصد از شاغلان با مدارک دانشگاهی این وضعیت را دارند.

در استان‌های مورد بررسی فقط کمتر از ۳۰درصد از شاغلان در مشاغل مرتبط با رشته تحصیلی، مشغول به کار هستند. برخی کارشناسان با تحلیل سطح سواد شاغلان چنین نتیجه می‌گیرند که ساختار بازار کار ایران به گونه‌ای است که فضا برای اشتغال افراد با تحصیلات عالی مناسب نیست.

نکته عجیب این که در میان مسئولان هم کم نیستند افرادی که تحصیلات غیرمرتبط با کارشان دارند، افرادی که عموما هم در انجام وظایف‌شان ناموفق هستند.

کد خبر: ۲۳۳٬۲۲۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha