۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۱
تصویب ۴ ماده از طرح اساسنامه سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای| مربیان سازمان رتبه بندی می‌شوند
سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس:

تصویب ۴ ماده از طرح اساسنامه سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای| مربیان سازمان رتبه بندی می‌شوند

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس از تصویب ۴ ماده از طرح اساسنامه سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای در نشست امروز کمیسیون خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، احمدحسین فلاحی در تشریح نشست امروز (یکشنبه ۱ مرداد) کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی، عنوان کرد: بررسی طرح اساسنامه سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور طبق اصل (۸۵) قانون اساسی در دستور کار کمیسیون قرار داشت که با حضور رئیس و معاونان این سازمان و همچنین نمایندگانی از سایر دستگاه‌ها و مرکز پژوهش‌های مجلس مورد بررسی قرار گرفت.

نماینده همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این طرح در کمیته آموزش فنی و حرفه‌ای کمیسیون به ریاست دکتر حق وردی چکش کاری شده است، افزود: نهایتا خروجی کمیته در قالب یک طرح ۱۸ ماده‌ای به کمیسیون واصل شد که در نشست امروز تا ماده ۴ آن به تصویب اعضا رسید.

وی ادامه داد: مواد مصوب، معطوف به شرح و اختیارات سازمان فنی و حرفه‌ای و گروه‌های مخاطب این سازمان بود تا از سایر بخش‌های فعال در حوزه‌ آموزش‌های غیر رسمی مانند وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و ... سلب مسئولیت صورت نگیرد که مقرر شد در این رابطه بر اساس سیاست‌های کلی سازمان جامع فنی و حرفه‌ای که پیشتر مصوب شده، عمل شود.

سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس اضافه کرد: یکی دیگر از موضوعات مهم مصوب کمیسیون، رتبه‌بندی مربیان سازمان فنی و حرفه‌ای بود که مقرر شد، این مربیان با مصوبه کمیسیون ظرف یک سال رتبه بندی شوند و شیوه‌نامه این قانون نیز ظرف ۶ ماه باید تدوین شود.

فلاحی یادآور شد: با توجه به بررسی طرح اساسنامه سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور طبق اصل (۸۵) قانون اساسی، مواد مصوب در کمیسیون دیگر به صحن علنی ارجاع نمی‌شود و مستقیماً برای تأیید به شورای نگهبان ارجاع می‌شود.

کد خبر: ۲۳۳٬۱۵۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha