۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۲
ساخت نیروگاه‌های خورشیدی بزرگ‌ مقیاس در دستور کار شهرداری تهران

ساخت نیروگاه‌های خورشیدی بزرگ‌ مقیاس در دستور کار شهرداری تهران

مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران از تصمیم برای ساخت نیروگاه‌های خورشیدی بزرگ‌مقیاس در پایتخت خبر داد.

به گزارش بازار، حلیا سادات حسینی مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران گفت: پس از طرح‌های کوچک مقیاس تولید برق به کمک انرژی خورشیدی به دنبال احداث نیروگاه‌های بزرگ مقیاس هستی و با سازمان‌های دیگر در شهرداری تهران که زمین‌هایی مناسب برای طرح‌های بزرگ مقیاس دارند نیز مذاکراتی شده است. ساخت نیروگاه‌های خورشیدی بزرگ‌مقیاس در دستور کار شهرداری تهران

حسینی افزود: به دنبال سرمایه‌گذار هستیم تا با توجه به هزینه‌ها طرح‌های بزرگ مقیاس، سرمایه‌گذاران در انجام این کار مشارکت کنند و با احداث نیروگاه برق و در اختیار ساتبا (سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی برق) قرار دادن آن، هزینه‌ها با فروش برق تامین شود.

مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران گفت: اراضی منابع طبیعی جنوب تهران، سازمان بهشت زهرا همچنین اراضی منطقه ۲۰ برای ساخت این نیروگاه‌ها در دست بررسی است.

حلیا حسینی افزود: در ۵۷ نقطه از شهر تهران نیروگاه خورشیدی داریم که در مجموع ۱۰۲۴ کیلووات برق تولید می‌شود و این اقدامات پیرو اسناد بالادستی و مصوبه هیات وزیران است که شهرداری تهران و همه شهرداری‌ها را موظف کرده است ۲۰ درصد برق خود را از انرژی خورشیدی تامین کنند.

کد خبر: ۲۳۲٬۹۸۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha