۳۱ تیر ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۵
گفتگوی رهبران بریکس در مورد مکانیزم پرداخت پایدار
روسیه اعلام کرد

گفتگوی رهبران بریکس در مورد مکانیزم پرداخت پایدار

کشورهای عضو بریکس قصد دارند تا تسویه حساب های بیشتری را با ارزهای ملی انجام دهند.

به گزارش خبرنگار بازار، وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد که ایجاد مکانیزمهای پرداخت پایدار برای تجارت متقابل از جمله موضوعات کلیدی است که گروه کشورهای بریکس در نشست ماه آینده خود در مورد آن بحث خواهند کرد.

این وزارتخانه با اشاره به اجلاس سران در ژوهانسبورگ آفریقای جنوبی در روزهای ۲۲ تا ۲۴ اوت گفت: با توجه به شرایط بین‌المللی کنونی، این موضوع در نشست آتی رهبران اتحادیه مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

به گفته وزارت خارجه روسیه، استفاده از ارزهای ملی در تجارت متقابل به دلیل عواملی مانند تبدیل پذیری محدود و نوسانات بالاتر در مقایسه با دلار آمریکا پیچیده است. این وزارتخانه همچنین اذعان کرد که ایجاد بالقوه ارز واحد جدید بریکس یک فرآیند ظریف خواهد بود.

کشورهای بریکس به دنبال تغییر بیشتر از دلار آمریکا در تجارت متقابل هستند و روند دلارزدایی به دنبال تحریم هایی که عملاً روسیه را از سازوکارهای مالی غرب قطع کرد، شتاب بیشتری گرفته است.

بسیاری از کشورهای در حال توسعه_ از جمله کشورهای عضو بریکس مانند روسیه، چین، هند، برزیل و آفریقای جنوبی_شروع به حرکت به سمت ارزهای جایگزین در تجارت کرده اند.

روسیه سال گذشته ایده معرفی ارز بریکس را مطرح کرد. رئیس جمهور این کشور ولادیمیر پوتین در ژوئن گذشته گفت که کشورهای عضو در حال کار بر روی توسعه یک ارز ذخیره جدید بر اساس سبدی از ارزهای ملی مورد استفاده بلوک پنج کشور هستند.

کد خبر: ۲۳۲٬۸۷۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha