۳۱ تیر ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۰
کاربرد چربی زدای صنعتی در صنایع مختلف

کاربرد چربی زدای صنعتی در صنایع مختلف

ضرورت خرید چربی زدای قوی در صنایع مختلف به منظور حفظ پاکیزگی و از بین بردن چربی‌ها و آلودگی‌های محیط‌های صنعتی و نیمه صنعتی بیشتر از هر زمان دیگری احساس می‌شود.

به گزارش بازار،  ضرورت خرید چربی زدای قوی در صنایع مختلف به منظور حفظ پاکیزگی و از بین بردن چربی‌ها و آلودگی‌های محیط‌های صنعتی و نیمه صنعتی بیشتر از هر زمان دیگری احساس می‌شود؛ از این رو در ادامه این مطلب قصد داریم با معرفی بهترین محلول چربی زدای صنعتی، کاربردهای این محصول را در صنایع مختلف عنوان کنیم.

کاربرد چربی زدای صنعتی در صنایع مختلف

از آنجایی که شوینده و پاک‌کننده‌های خانگی برای تمیز کردن و پاکیزگی محیط‌های صنعتی همچون کارگاه و کارخانه‌ها مناسب نیستند، ضرورت خرید چربی زدای قوی در صنایع مختلف به منظور حفظ پاکیزگی و از بین بردن چربی‌ها و آلودگی‌های محیط‌های صنعتی و نیمه صنعتی بیشتر از هر زمان دیگری احساس می‌شود؛ از این رو در ادامه این مطلب قصد داریم با معرفی بهترین محلول چربی زدای صنعتی، کاربردهای این محصول را در صنایع مختلف عنوان کنیم.

چربی زدای صنعتی چیست؟

انواع چربی زدای قوی صنعتی محصولاتی هستند که با هدف از بین بردن چربی‌ها و آلودگی‌های سخت موجود در محیط‌های صنعتی به شکل آب یا حلال تولید می‌شوند. فرمولاسیون انواع مدل‌ محلول‌ چربی زدای صنعتی به گونه‌ای طراحی می‌شود که این محصولات قادرند سخت‌ترین و عمیق‌ترین جرم‌ها، آلودگی‌ها و چربی‌های ایجاد شده روی سطوح مختلف در یک محیط صنعتی را به بهترین شکل ممکن پاکسازی کنند؛ به همین خاطر هم شما با خرید چربی زدای قوی، علاوه بر یک پاک‌کننده چربی از دستگاه‌های صنعتی، یک محلول ضدعفونی‌کننده نیز خریداری می‌کنید.

این دسته از پاک‌کننده‌ها افزون بر موارد ذکر شده، غیرقابل اشتعال هم هستند؛ این ویژگی با حذف خطر اشتعال هنگام کار با این محصولات در محیط‌های صنعتی، سطح ایمنی کار را چه برای محیط‌ صنعتی و چه برای افراد بالا می‌برد.

کاربردهای چربی زدای صنعتی در صنایع مختلف

خرید چربی زدای قوی و صنعتی با هدف حذف چربی‌های سنگین و روغن‌ها در محیط‌های صنعتی انجام می‌شود و کاربردهای متنوعی در صنایع مختلف دارد. در ادامه چند کاربرد اصلی آن‌ها را بررسی می‌کنیم:

صنایع خودروسازی

محلول چربی زدای صنعتی در صنعت خودروسازی برای پاکسازی، تمیزکاری قطعات و قالب‌های فلزی استفاده می‌شود. این محلول به عنوان یک پاک‌کننده چربی از روی دستگاه‌های صنعتی می‌تواند روغن‌ها، گریس، زغال‌های نفتی و سایر آلودگی‌های روی سطح فلزات را از بین ببرد.

کاربرد چربی زدای صنعتی در صنایع مختلف

صنعت هواپیماسازی و کشتی سازی

در صنعت هواپیماسازی که نیاز به سطوح بسیار تمیز و پاک دارد، چربی زدای صنعتی برای پاکسازی و تمیزکاری قطعات فلزی، سطوح پلاستیکی و آلیاژهای مختلف،  همچنین شوینده مخصوص تمیز کردن بدنه کشتی ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

صنعت الکترونیک

در صنعت الکترونیک که قطعات الکترونیک با روغن‌ها و آلودگی‌های چرب زیادی سروکار دارد، این محلول برای حذف روغن‌ها، چسب‌ها و آلودگی‌های دیگر از بردهای مدارچاپی، قطعات الکترونیکی و تجهیزات مورد استفاده قرار می‌گیرد.

صنعت نفت و گاز

با توجه به اینکه چربی زدای قوی صنعتی اکسیر خاصیت غیرقابل اشتعالی دارد، در صنعت نفت و گاز برای تمیزکاری و حذف روغن‌ها، شمع‌های نفتی، روغن‌های معدنی و سایر آلودگی‌های نفتی از تجهیزات و قطعات استفاده می‌شود.

صنایع شیمیایی

در صنایع شیمیایی همچون کلیه پالایشگاه‌ها و پتروشیمی‌ها این محلول برای تمیزکاری و حذف روغن‌ها، چسب‌ها، رزین‌ها و سایر آلودگی‌های شیمیایی از تجهیزات، لوله‌ها و مخازن استفاده می‌شود.

راه سازی و تونل سازی

در صنایع راه سازی و تونل سازی و نگهداری تونل ها هم این محلول برای تمیزکاری و حذف دوده ها و چربی ها مورد استفاده قرار میگیرد. اما بهتر است برای پاکسازی تونل ها از سیاهی و چربی ها و دوده ها و سایر آلودگی‌های شیمیایی از محلول مخصوص تمیز کردن دیواره تونل ها استفاده می‌شود.

صنایع غذایی

یکی دیگر از کاربردهای این محصول، حذف عمقیِ هر گونه چربی، آلودگی، جرم و بوی نامطبوع حاصل از آن‌ها از محیط‌های صنعتی و ابزارهایی است که در حوزه مواد غذایی فعالیت می‌کنند؛ برای مثال می‌توان به آشپزخانه‌های صنعتی، هودهای خانگی و صنعتی، شیرینی پزی‌ها و قنادی‌ها، فست فودها، رستوران‌ها، کارخانجات صنایع لبنی و پروتئینی، قصابی‌ها، مرغ فروشی‌ها و ... اشاره کرد.

کاربرد چربی زدای صنعتی در صنایع مختلف

برای هر صنعت خاص، نوع و ترکیب محلول چربی زدای صنعتی ممکن است متفاوت باشد؛ علاوه بر این، در هر صنعت ممکن است استانداردها و مقررات خاصی برای استفاده از این محلول‌ها وجود داشته باشد که باید رعایت شود.

با خرید چربی زدای قوی صنعتی چه نوع آلودگی‌هایی را می‌توان پاک کرد؟

محلول پاک کننده صنعتی در از بین بردن انواع آلودگی‌ کاربرد بالایی دارد؛ این دسته از محصولات قادرند هر گونه آلودگی، جرم و چربی مانند روغن، گریس، چربی، سیالات برشی، روان‌کننده‌ها، رسوبات و نمک‌های سطحی روی سطوح فلزی را پاک کنند. به بیانی مفصل‌تر، با خرید چربی زدای قوی می‌توانید آلودگی‌های زیر را از تمام سطوح در یک محیط صنعتی پاکسازی کنید:

  • روغن و گریس: این محلول‌ها عمدتاً برای پاکسازی و از بین بردن روغن‌ها و گریس‌ها استفاده می‌شوند. آن‌ها قادرند روغن خوراکی، روغن موتور، گریس صنعتی و سایر مواد مشابه را از سطوح مختلف از جمله قطعات ماشین‌آلات، تجهیزات و سطوح صنعتی پاک کنند.

  • روغن‌های معدنی: محلول پاک کننده چربی از روی دستگاه‌های صنعتی می‌تواند روغن‌های معدنی را از سطح تجهیزات و قطعات صنعتی پاک کند.

  • رنگ و رزین: این نوع محلول به خوبی برای حذف رنگ‌ها و رزین‌های استفاده شده در فرآیندهای صنعتی مانند رنگ‌های روغنی، رزین‌های اپوکسی و پوشش‌های صنعتی کاربرد دارد.

  • آلودگی‌های فلزی: محلول چربی زدای صنعتی می‌تواند آلودگی‌های فلزی مانند سرب، روی، مس و ... را از سطوح مختلف حذف کند.

  • ذرات جامد: این محلول‌ها می‌توانند ذرات گرد و غبار، خاک و سایر ذرات جامد را از سطوح صنعتی پاک کنند.

  • املاح و رسوبات: محلول پاک کننده صنعتی می‌تواند املاح و رسوبات را از تجهیزات و سطوح صنعتی از جمله لوله‌ها، مخزن‌ها و تانک‌ها حذف کند.

  • بوی نامطبوع: با خرید چربی زدای قوی و یکبار استفاده از آن متوجه خواهید شد که این محصول قادر است ضمن از بین بردن چربی‌ها، جرم‌ها و آلودگی‌ها، بوی نامطبوعی که در اثر آن‌ها روی سطوح مختلف ایجاد شده است را نیز از بین ببرد.

برای استفاده صحیح و نتیجه‌بخش از این محصول، بهتر است بعد از خرید چربی زدای قوی و صنعتی، دستورالعمل‌های همراه با آن را دقیقاً دنبال کرده و توصیه‌های ایمنی هنگام مصرف را نیز رعایت کنید.

جمع‌بندی

در این مطلب ضمن معرفی محلول چربی زدای صنعتی، کاربردهای این محصول در صنایع مختلف را عنوان کردیم؛ همچنین گفتیم که با خرید چربی زدای قوی صنعتی چه نوع آلودگی‌هایی را می‌توانید در محیط‌های صنعتی پاک کنید. محصولاتی همچون چربی زدای قوی صنعتی اکسیر با برخورداری از خاصیت غیرقابل اشتعال و محلول در آب بودن خود می‌توانند هر گونه چربی، آلودگی و جرم مانند روغن، گریس، املاح، رسوبات، آلودگی‌های فلزی، ذرات جامد و بوی نامطبوع حاصل از آن‌ها را به طور کامل از هر سطحی پاک کنند.

اگرچه چربی زدای قوی صنعتی اکسیر اختصاصا برای پاکسازی محیط‌های صنعتی مختلف مانند صنعت خودروسازی، نفت و گاز و پتروشیمی، صنعت الکترونیک، صنایع غذایی، هواپیماسازی و ... تولید شده است، با این حال هیچ گونه ممانعتی برای استفاده از این محصول جهت پاکسازی محیط‌ها و ابزارهای خانگی وجود ندارد.

کد خبر: ۲۳۲٬۸۴۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha