۲۸ تیر ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۰
افزایش قیمت عوارض صدور پروانه ظلم به مصرف کنندگان است
رئیس انجمن انبوه سازان مسکن استان گلستان:

افزایش قیمت عوارض صدور پروانه ظلم به مصرف کنندگان است

گرگان- مرتضوی، رئیس انجمن انبوه سازان مسکن استان گلستان با بیان اینکه شهرداری ها برای کسب درآمد باید به سمت افزایش درآمدهای پایدار بروند، گفت: افزایش قیمت عوارض صدور پروانه ظلم به مصرف کنندگان است.

سیدمحمد مرتضوی در گفتگو با خبرنگار بازار افزایش قابل توجه قیمت عوارض ساختمانی در شهر گرگان را از چالش های بزرگ انبوه سازان در سال ۱۴۰۰ دانست و اظهار کرد: این اتفاق در یک فضای غیرمتعارف رخ داد.

رئیس انجمن انبوه سازان مسکن استان گلستان افزود: با وجود مطالبه و پیگیری انبوه سازان در آن دوره متاسفانه به دلیل موانع قانونی چندان توفیقی نداشتیم اما در لایه عوارضی امسال شورای شهر خیلی با زکاوت عمل کرد.

او از حضور کارشناسان و متخصصان در کمیسیون عمران شورای شهر گرگان اظهار خرسندی کرد و گفت: وجود کارشناسان برای اظهار نظر در این جلسات مانع افزایش بی رویه قیمت عوارض ساخت شد و به این ترتیب عوارض ساختمان در سال جاری افزایش چندانی نداشت.

وی ناتوانی شهرداری در تامین هزینه های شهر را علت افزایش عوارض ساخت دانست و گفت: در سال های دور عوارض نوسازی بخش قابل توجهی از بودجه های شهرداری را تشکیل می داد درحالیکه این بخش سالهاست که کمرنگ شده است.

و ضمن یادآوری این مطلب که مردم برای اداره شهر و سکونت مناسب مشارکت موثر در تامین هزینه های شهری داشتند، افزود: امروز به دلیل مشکلات مالی و معیشتی مردم، نوسازی بسیار کاهش یافته است.

این فعال حوزه صنعت ساختمان گفت: شهرداری ها برای کسب درآمد ناگزیر به سمت افزایش قیمت صدور پروانه رفتند که این هم فشار به مصرف کننده نهایی یعنی افراد فاقد خانه و متقاضی خرید مسکن می شود.

به گفته مرتضوی، با چنین سیاستی بیش از ۷۰ درصد از هزینه های شهری را متقاضایان خرید خانه پرداخت می کنند که این ظلم بزرگی به مردم است.

او با بیان اینکه شهرداری برای اداره شهر باید به درآمد پایدار تکیه کند، افزود: خدماتی که شهرداری به مردم در حوزه توسعه گردشگر پذیری، هوشمندسازی شهر می دهد موجب افزایش درآمد شهرداری ها و اداره بهتر امور شهرداری می شود.

رئیس انجمن انبوه سازان مسکن استان گلستان ادامه داد: خواسته ما از اعضای شورای شهرگرگان حرکت به سمت ایجاد درآمد پایدار است چراکه این به کاهش هزینه تمام شده ساختمان به میزان قابل توجهی کمک می کند.

کد خبر: ۲۳۲٬۳۶۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha