۲۷ تیر ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۱
اعزام رایزن بازرگانی به برزیل در آینده‌ای نزدیک

اعزام رایزن بازرگانی به برزیل در آینده‌ای نزدیک

سرپرست سازمان توسعه تجارت از انتخاب رایزن بازرگانی جمهوری اسلامی ایران در برزیل خبر داد و گفت: رایزن بازرگانی ایران بزودی به برزیل اعزام می‌شود.

به گزارش بازار، همایش معرفی فرصت های تجارت با برزیل در حوزه بهداشت و سلامت با حضور مهدی ضیغمی، سرپرست سازمان توسعه تجارت، احمد فیروزی، مدیرکل دفتر اروپا و آمریکای سازمان توسعه تجارت، رئیس مرکز تجاری ایران در برزیل و جمعی از تجار و بازرگانان حوزه بهداشت و سلامت به میزبانی سازمان توسعه تجارت برگزار شد.

ضیغمی در این همایش با اشاره به اهمیت تجارت با کشورهای حوزه آمریکای لاتین برای دولت و این سازمان تصریح کرد: عقب ماندگی در تجارت با کشورهای حوزه آمریکای لاتین قابل توجیه نیست و با تمام سختی ها اعم از بعد مسافت، حمل کالا و نبود خط کشتیرانی باید تجارت ما با برزیل افزایش یابد.

معاون وزیر صمت با انتقاد از این موضوع که اکنون رابطه تجاری ما با برزیل فارغ از صادرات اوره و محصولات پتروشیمی بیشتر به واردات ختم می شود گفت: سازمان توسعه تجارت اولویت خود را بازارهای جدید و صادرات گروه کالاهای متفاوت و جدید قرار داده است و امیدواریم که برزیل مقصد صادرات کالاهای دانش پایه ایرانی شود.

وی همچنین با بیان اینکه سازمان توسعه تجارت از حضور شرکت ها در نمایشگاه های برزیل و سایر کشورهای قاره آمریکا حمایت می کند گفت: در توسعه روابط تجاری با کشورها نباید به راهی که در سالهای گذشته رفته اند اکتفا کنیم و باید با نقشه راه جدید وارد بازارهای بین المللی شویم.

در ادامه احمد فیروزی، مدیرکل دفتر اروپا و آمریکای سازمان توسعه تجارت نیز گفت: این دومین همایش مرتبط با موضوع تجارت با برزیل در یکسال گذشته محسوب می شود. همایش قبلی جنبه عمومی داشت و در ادامه تصمیم گرفتیم همایش های تخصصی برای موضوعات مختلف مانند بهداشت و سلامت نیز برگزار کنیم.

وی تاکید کرد: برزیل در میان کشورهای آمریکای لاتین از اهمیت ویژه ای برای تجارت برخوردار است و به همین علت اولین مرکز تجاری در این کشورها در برزیل افتتاح شد و اولین رایزن نیز به برزیل می رود.

مدیرکل دفتر اروپا و آمریکای سازمان توسعه تجارت ادامه داد: امیدواریم حضور رایزن ما در برزیل و مرکز تجاری که در این کشور داریم، موجب رونق تجارت و افزایش صادرات ما به برزیل شود.

کد خبر: ۲۳۲٬۲۶۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha