۲۷ تیر ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۶
ایران، پایتخت زیتون خاورمیانه

ایران، پایتخت زیتون خاورمیانه

دبیر اجرایی شورای بین‌المللی زیتون وابسته به سازمان ملل متحد از ایران به عنوان پایتخت زیتون خاورمیانه یاد کرد و از اختصاص عنوان سالنامه Olivae در سال ۲۰۲۳ به زیتون ایران خبر داد.

به گزارش بازار، عبدالطیف غدیرا با بیان اینکه ما یک سازمان بین‌المللی در چارچوب سازمان ملل هستیم که ۹۶ درصد از زیتون جهان و مشتقات آن تحت پوشش این سازمان است, افزود: زیتون ایران در منطقه از جایگاه ویژه ای‌ برخوردار است و با توجه به اعزام متخصصان و برگزاری دوره‌های آموزشی تخصصی و تأسیس مدرسه زیتون، ایران می‌تواند در مقایسه با کشورهای منطقه به عنوان محور مرکزی در ارتقای علمی با برپایی دوره‌های آموزشی ایفای نقش کند.

دبیر اجرایی شورای بین‌المللی زیتون وابسته به سازمان ملل متحد با بیان اینکه ۴ محور اساسی در این سازمان مشخص شده، تاکید کرد: رکن اول استانداردسازی کمی و کیفی زیتون و ضوابط و معیارهای تولید آن است، رکن دوم حمایت از برنامه‌های فنی کشورهای عضو است، رکن سوم ارتقا و ترویج مصرف زیتون در کشورها و رکن چهارم تحقیق و پژوهش در این بخش است.

وی با بیان این که برای استانداردسازی تولید زیتون به آزمایشگاه‌های مجهز و مرجع نیاز داریم، عنوان کرد: ایران ۵ آزمایشگاه مرجع مورد تائید شورا در این زمینه دارد و آزمایشگاه ششم هم در حال تاسیس است و در تعداد پنل‌ها به نسبت میزان تولید زیتون، رتبه اول را در دنیا دارد.

غدیرا گفت: ما به حمایت از جمهوری اسلامی ایران در خصوص آموزش در زمینه زیتون و ارتقای تولید و مصرف آن ادامه خواهیم داد.

کد خبر: ۲۳۲٬۲۱۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha