۲۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۱
سبزپوشی کامل شرق آسیا/ سرخی آتش همچنان در بازار سهام استرالیا
بررسی بازار بورس در کشورهای جهان

سبزپوشی کامل شرق آسیا/ سرخی آتش همچنان در بازار سهام استرالیا

با برداشته شدن تنش در منطقه غرب آسیا بازار بورس در این کشورها به شدت سبز رنگ شدند وتنها بازار سهام قرمز پوش، بازار استرالیا بود.

بازار- وحید بلالی: بازار بورس در کشورهای شرق آسیا با برداشته شدن سایه جنگ در منطقه غرب آسیا به شدت سبز رنگ شده است، بازار استرالیا روزهای خوبی را سپری نمی کند، بازار بورس هند توانسته در دوشنبه بسیار موفق و سبز رنگ باشد اما بازار بورس در پاکستان نتوانسته رشد خوبی را تجربه کند و همچنان در نوسان منفی به سر می برد.

بازار بورس استرالیا

حادثه آتش سوزی در استرالیا تاثیر زیادی بر بازار بورس گذاشته و تمام شاخص های بورس این کشور در روز دوشنبه ۲۳ دی ماه به جز شاخص ASX Small Ordinaries منفی است، این شاخص نیز رشد زیادی نداشته و تنها توانسته ۰.۱۰ درصد رشد کند. گاردین درباره تاثیر آتش سوزی در اقتصاد استرالیا نوشته است: این آتش سوزی ۴.۴ میلیارد دلار به اقتصاد استرالیا ضرر وارد کرده است.

استرالیا کشوری است که کشاورزی پرقدرتی دارد و آتش سوزی باعث ضربه سنگین به این صنعت در استرالیا شده است، صنعت دیگری که شاخص آن در بازار بورس استرالیا به شدت منفی شده است صنعت جهانگردی بوده زیرا جهانگردان امنیت قبل از حادثه را در این کشور احساس نمی کنند.

این آتش سوزی ۸.۴ میلیون هکتار در استرالیا را از بین برده که برای بازسازی آن باید هزینه زیادی انجام شود.

تأثیر اقتصادی در مناطق توریستی استرالیا بیش از نقاط دیگر بوده به طوری که در در جزیره کانگورو، در سواحل استرالیا جنوبی، گردشگران به طور کامل منطقه را تخلیه کرده و آتش  مزرعههای منطقه را تبدیل به خاکستر کرده است.

بورس  پاکستان

بورس پاکستان نیز از جمله بورس هایی است که حال و روز خوبی را سپری نکرده و بیشتر شاخص های آن در روز دوشنبه قرمز بودند تنها شاخص Karachi All Share در معاملات روز دوشنبه با رشد ۰.۰۱ درصدی مواجه شده است.

بورس  چین

بورس چین بعد از تنش ایران و آمریکا و تجربه قرمز در هفته گذشته در معاملات روز دوشنبه به صورت کاملا سبز درآمده و تمام شاخص های فعال آن مثبت هستند. شاخص China A۵۰ با رشد ۰.۵۲ درصدی مواجه شده و در عدد ۱۵۴۴۵ واحدی ایستاده است.

شاخص  SZSE Component  در بورس چین با رشد بسیار خوب ۰.۹۳ درصدی مواجه شده است. این شاخص بورس اوراق بهادار چین از ۵۰۰ سهام بزرگترین شرکت های تجاری چین است که  در بورس اوراق بهادار شنژن یکی از سه بورس بزرگ در چین معامله می شود.

شاخص کل بورس چین نیز با رشد ۰.۴۹ درصدی در معاملات روز دوشنبه مواجه شده است.

بورس  هند

بورس هند معاملات را در روز دوشنبه با رشد حداکثری آغاز کرده و توانسته در تمام شاخص ها روزی سبز را سپری کند شاخص india VIX با رشد خوب ۱.۷۴ درصدی در معاملات روز توانسته روز خوبی را برای سهامداران هندی به ارمغان بیاورد.

بورس هنگ کنگ

بورس هنگ کنگ نیز در معاملات روز دوشنبه کاملا سبزپوش بوده و توانست روز خوبی را برای سهامداران ایجاد کند، شاخص FTSE China ۵۰ بورس هنگ کنگ با افزایش ۱ درصدی توانست ۲۱۶.۸۵ واحد رشد کند.

بورس کره جنوبی

بورس کره جنوبی نیز در معاملات روز دوشنبه سرتاسر سبز رنگ بود، شاخص KOSDAQ با رشد ۰.۹۲ درصدی رشد خوبی را تجربه کرد، تحلیلگران برداشته شدن سایه جنگ در منطقه غرب آسیا را باعث رشد بورس های شرق آسیا ارزیابی کرده اند.

کد خبر: ۲٬۳۲۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha