۲۷ تیر ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۳
سهم زنجان برای تولید مسکن در محلات هدف بازآفرینی ۹ هزار واحد است
مدیرکل راه و شهرسازی زنجان:

سهم زنجان برای تولید مسکن در محلات هدف بازآفرینی ۹ هزار واحد است

زنجان- اسماعیلی، مدیرکل راه و شهرسازی زنجان سهم استان برای تولید مسکن در محلات هدف بازآفرینی را ۹ هزار و ۲۱ واحد مسکونی اعلام کرد و گفت: در این خصوص برنامه ریزی لازم انجام گرفته است.

اصغر اسماعیلی در گفتگو با خبرنگار بازار گفت: اجرای پروژه‌های بازآفرینی، طرح بازآفرینی کوی فلسطین، ساماندهی کوی فاطمیه، طرح توسعه مجموعه اقامتی، خدماتی و گردشگری حاج داداش و تعریف پروژه‌های محرک توسعه برای کوی وحدت از اقدامات و برنامه‌های ستاد بازآفرینی برای شهر زنجان است.

وی ابراز داشت: ستاد بازآفرینی شهری در استان تشکیل شده و اهدافی همچون احیا، بهسازی، نوسازی و توانمندسازی بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری را در دستور کار دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی زنجان گفت: سهم استان برای تولید مسکن در محلات هدف بازآفرینی ۹ هزار و ۲۱ واحد مسکونی است و در این خصوص برنامه ریزی لازم انجام گرفته است.

اسماعیلی تصریح کرد: ارتقای حقوق شهروندی، کیفیت زندگی، بازیابی هویت شهری، اعمال حکمرانی محلی، تحقق مدیریت یکپارچه، هم‌افزایی اقدامات و ایجاد وحدت رویه و مشارکت عوامل مرتبط در سطح استانی، منطقه‌ای و محلی در فرآیند پایدار محدوده‌ها و محله‌ها و استفاده از ظرفیت سازمان‌ها و نهادهای دولتی و خصوصی و پتانسیل‌های مردمی برای بهسازی و توانمندسازی از اهداف ستاد بازآفرینی است.

وی با بیان اینکه شهرهای زنجان، ابهر، خرمدره و قیدار در استان با مساحت ۶۷۱.۵۷ هکتار دارای بافت‌های فرسوده هستند، تاکید کرد: خوشبختانه اداره کل راه و شهرسازی استان در خصوص تامین بخشی از قیر آسفالت ریزی معابر محلات بافت فرسوده همکاری لازم با شهرداری که متولی اصلی در این زمینه است را داشته و با جدیت و به صورت جهادی پای کار است.

مدیرکل راه و شهرسازی زنجان از وجود ۱۱ سکونتگاه غیر رسمی در شهرهای زنجان، ابهر و قیدار خبر داد و گفت: مجموع مساحت سکونتگاه‌های غیر رسمی استان ۴۵۶ هکتار است که بیش از ۵۳ هزار نفر از جمعیت استان را شامل می شود.

اسماعیلی ابراز کرد: محله‌های اسلام آباد، نجف آباد، سایان، خاندره، شهدا، فاطمیه، گوجیک آباد و کوی فلسطین، سکونتگاه‌های غیر رسمی در شهر زنجان است و محله حسین آباد و شریف آباد در ابهر و کوی شریعتی در قیدار نیز جزو سکونتگاه‌های غیر رسمی است.

وی افزود: جمعیت ساکن در محلات غیررسمی شهر زنجان ۱۲.۲۴ درصد جمعیت کل شهر را شامل می‌شود.

کد خبر: ۲۳۲٬۱۴۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha