۲۶ تیر ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۳
ضرورت دفاع ایران از حق خود در میدان نفتی آرش| اکنون زمان بهره‌برداری از میدان رسیده است
عضو کمیسیون انرژی مجلس عنوان کرد

ضرورت دفاع ایران از حق خود در میدان نفتی آرش| اکنون زمان بهره‌برداری از میدان رسیده است

عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: اظهارنظرهای اخیر مقامات کشورهای عربستان و کویت در رابطه با حق ایران در میدان نفتی آرش، نشان از ضرورت ورود جدی‌تری ایران به این حوزه با دیپلماسی قوی‌تری را دارد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، حسین حسین زاده درباره مواضع غیرمنطقی کشورهای کویت و عربستان در زمینه حق ایران از میدان مشترک نفتی آرش، گفت: ایران حدود ۲۵ میدان مشترک خشکی و دریایی در حوزه نفت و گاز با کشورهای همسایه دارد، به‌عنوان مثال در ۴ میدان با عربستان و با امارات نیز به همین میزان اشتراک داریم که یکی از این میدان‌های مشترک میان ایران، عربستان و کویت، میدان آرش نام دارد، هرچند ما در گذشته در این میدان فعالیت داشتیم اما به دلیل درخواست امیر کویت از رئیس‌جمهور وقت ایران این فعالیت متوقف شد، البته اکنون زمان آغاز بهره‌برداری مجدد از این میدان است.

نماینده مردم لارستان، خنج، گراش و اوز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با توجه به اینکه دیپلماسی ایران مبتنی بر تعامل و همکاری متقابل است، انتظار می‌رود؛ کشورهای عربستان و کویت نیز با ما همکاری لازم را داشته باشند، هرچند اظهارنظرهای اخیر مقامات این کشورها نشان از ضرورت ورود جدی‌تری ایران به این حوزه با دیپلماسی قوی‌تری را دارد.

وی با بیان اینکه ایران باید در قالب دیپلماسی انرژی سکوهای نفتی را در میدان آرش نصب و بهره‌برداری را آغاز کند، افزود: به‌یقین وزارتخانه‌های نفت و خارجه دولت سیزدهم به دنبال برقراری دیپلماسی و روابط حسنه با تمامی کشورهای همسایه هستند لذا باید از منافع اقتصادی کشور دفاع کرده و قوی‌تر ظاهر شویم.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی همچنین معتقد است باید مسئله میدان آرش به صورت حقوقی پیگیری شود تا علاوه‌بر مشخص شدن مرزهای دریایی از مشکلات آینده نیز جلوگیری شود، البته بهترین راه برای جلوگیری از مشکلات مراجعه به سندهای حقوقی است.

کد خبر: ۲۳۲٬۰۰۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha