۲۶ تیر ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۲
تغذیه نامناسب به دلیل گرانی اقلام خوراکی به افزایش هزینه های بخش درمان در سالهای آتی منجر می شود
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس:

تغذیه نامناسب به دلیل گرانی اقلام خوراکی به افزایش هزینه های بخش درمان در سالهای آتی منجر می شود

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: به یقین اگر دولت نتواند سبد غذایی مردم را به درستی و با کیفیت تامین کند در آینده نه چندان دور شاهد بروز بیماری‌های متعدد جسمی در جامعه خواهیم بود.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، صمداله محمدی با انتقاد از وضعیت معیشتی اقشار ضعیف جامعه، گفت: متاسفانه درآمد اکثر خانوارها با تورم همخوانی ندارد و پاسخگوی هزینه ها نیست این در حالی که خانواده‌ها به ویژه آنهایی که دارای فرزندان جوان هستند به تغذیه مناسب، هزینه تحصیل و مصرف انرژی نیاز بیشتری دارند.

نماینده مردم بافت، رابر و ارزوئیه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگرچه تغذیه مناسب به ویژه مصرف لبنیات و گوشت ازجمله ضروریات در هر خانواده‌ای است اما متاسفانه برخی از خانوارها به دلیل مشکلات اقتصادی و بالا بودن قیمت این محصولات هر چند ماه یکبار توان خوردن گوشت قرمز را پیدا می‌کنند.

وی با انتقاد از افزایش قیمت مرغ، افزود: به یقین اگر دولت نتواند سبد غذایی مردم را به درستی تامین کند در آینده نه چندان دور شاهد بروز بیماری‌های متعدد جسمی در جامعه خواهیم بود که هزینه‌های درمانی بسیاری به دولت و خانوارها تحمیل می‌شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی همچنین تاکید کرد: دولت باید با اعمال روش‌های مختلف تورم و گرانی‌ها را کنترل کند و مخصوصا برای مهار نرخ قیمت های اقلام خوراکی و اجاره بهای مسکن علاوه بر برنامه بلندمدت، برنامه های کوتاه مدت نیز داشته باشد.

کد خبر: ۲۳۱٬۸۸۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha