۲۶ تیر ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۶
دولت مسئولیت نبود زیرساخت را بر دوش بخش خصوصی نگذارد
مدیرعامل شرکت سروین مهر گلستان:

دولت مسئولیت نبود زیرساخت را بر دوش بخش خصوصی نگذارد

گرگان- مهرزادی، مدیرعامل شرکت سروین مهر گلستان با بیان اینکه ایجاد زیرساختی مثل برق یا گاز وظیفه حاکمیت است، گفت: دولت نباید مسئولیت نبود زیرساخت ها را بر دوش سرمایه‌ گذار بگذارند.

حامد مهرزادی در گفتگو با خبرنگار بازار درباره کمبود زیرساخت هایی مانند برق و گاز صنایع، اظهار کرد: در حال حاضر کمبود گاز در زمستان و برق در تابستان به عنوان مانع نیست بلکه چالشی پیش روی صنعت است که در دراز مدت تبدیل به مانع خواهد شد.

مدیرعامل شرکت سروین مهر گلستان ادامه داد: اینکه برای تامین برق یا گاز مشترکان خانگی صنایع یک روز کاری خود را از دست می دهند بسیار آزار دهنده است چراکه در این مدت به واسطه کمبود زیرساخت ها بسیاری از صنایع استان متضرر شدند.

او با بیان اینکه تاکنون دولت اقدامی برای جبران خسارت نکرده، افزود: این روند ماده ۲۵ قانون بهبود کسب و کار منافات دارد زیرا بر اساس این قانون اگر برق یا گاز صنایع قطع شود دولت موظف به جبران خسارت های وارده به صنایع است.

این فعال اقتصادی ادامه داد: بر اساس آمارهای موجود در سال ۱۴۰0 صنعت فولاد سه میلیارد دلار و برای کل صنایع کشورهفت میلیارد دلار بابت قطعی مکرر برق و عدم دسترسی به انرژی تخمین زده شد که به طور قطع این رقم در سال‌های آینده هم بیشتر شده است.

وی با تاکید بر اینکه دولت باید سیاست‌ و استراتژی‌های جدیدی در این رابطه تعریف کند، افزود:به نظر می رسد با توجه به اینکه در استان تنها صنایع کوچک و متوسط فعال هستند باید تجدید نظری در اعمال سیاست های کلان مبنی بر قطعی برق صنایع استان با هدف مدیریت مصرف انرژی اتخاد شود.

مدیرعامل شرکت سروین مهر گلستان معتقد است: زیرا تنها پنج درصد از برق گلستان در صنعت مصرف می‌شود ولی با واحدهای تولیدی این منطقه مانند صنایع استان های صنعتی برخورد می شود.

مهرزادی اضافه کرد: باید مسئولان استان یک تحلیل کارشناسانه‌تری داشته باشند تا چنین شرایطی شامل صنایع کوچک و متوسط استان گلستان نشود.

وی خاطر نشان کرد: چنین شرایطی نقدینگی حوزه تولید به سمت سرمایه‌گذاری غیر مولد مانند بازار طلا و دلار می رود یا اینکه احتمال مهاجرت سرمایه‌گذاران به استان‌های همجوار یا خارج از کشور هم وجود دارد.

این فعال اقتصادی استفاده از سوخت جایگزین را برای بسیاری از واحدهای تولیدی غیرمنطقی خواند و افزود: مصرف برخی از واحدهای تولیدی استان حدود دو مگاوات است بنابراین برای چنین صنعتی استفاده از سوخت جایگزین اصلاً توجیه اقتصادی ندارد.

وی با بیان اینکه بسیاری از صنایع استان فصلی هستند، افزود: اعمال سوخت جایگزین برای چنین واحدهای تولیدی صرفه ندارد تا در این مدت کم فعالیت از دیزل ژنراتور برای کار استفاده کنند.

مدیرعامل شرکت سروین مهر گلستاندر خاتمه یادآور شد: اینکه زیر ساختی مثل برق یا گاز که ایجاد آن وظیفه حاکمیت بوده و به واسطه عدم سرمایه‌گذاری ابتر مانده را دولت یا مسئولان نباید بر دوش سرمایه‌ گذار بگذارند.

کد خبر: ۲۳۱٬۸۸۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha