۲۶ تیر ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۰
پتروشیمی گچساران با حضور رئیس جمهور افتتاح شد
در سفر هیئت دولت به کهگیلویه و بویراحمد؛

پتروشیمی گچساران با حضور رئیس جمهور افتتاح شد

گچساران - پتروشیمی گچساران پس از نزدیک به دو دهه امروز با حضور رئیس جمهور و جمعی از مسئولان کشوری و استانی افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار بازار، پتروشیمی گچساران پس از نزدیک به دو دهه پیش از ظهر دوشنبه با حضور رئیس جمهور و جمعی از مسئولان کشوری و استانی افتتاح شد. این طرح می تواند ظرفیت های تولیدی کشورمان را در بخش پتروشیمی ارتقا دهد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در جمع خبرنگاران گفت: هدف از احداث پتروشیمی گچساران، تامین خوراک مجتمع‌های واقع در مسیر خط لوله سراسری اتیلن غرب و همچنین پتروشیمی‌های ممسنی، دهدشت، پلیمر گچساران، بروجن و کازرون است و بدین ترتیب محصول اتیلن گرید پلیمری تولیدی در پتروشیمی گچساران با خط لوله‌ای به طول تقریبی ۷۰۰ کیلومتر به عنوان خوراک پتروشیمی‌های ذکر شده انتقال می‌یابد.

سید علی احمد زاده ادامه داد: پتروشیمی گچساران در زمینی به مساحت تقریبی ۱۵۷ هکتار احداث شده و تامین آب آن از سد کوثر گچساران با لوله ۲۸ اینچی در ۱۷۶۰ مترمکعب بر ساعت و به طول ۲۷ کیلومتر و خوراک آن از پالایشگاه بیدبلند خلیج فارس به میزان یک میلیون و ۲۵۰ هزار تن در سال و با خط لوله‌ای به طول ۹۰ کیلومتر تامین می‌شود.

وی افزود: همچنین گاز متان موردنیاز این واحد صنعتی نیز به میزان ۵۳ هزار و ۹۰۰ مترمکعب بر ساعت از خط سراسری و نیز تامین برق این طرح به میزان ۵۰ مگاوات توسط شرکت برق منطقه‌ای خوزستان تامین می‌شود و محصولات پتروشیمی گچساران یک میلیون تن اتیلن و نیز ۸۴ هزار تن+C۳ سالانه است.

به گزارش بازار، هیئت دولت در دومین سفر استانی خود به استان کهکیلویه و بویر احمد چند طرح اقتصادی و عمرانی را افتتاح و کلنگ زنی کردند.

کد خبر: ۲۳۱٬۸۴۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha