۲۵ تیر ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۹
تخفیف عوارض تجمیع در بافت فرسوده تغییر کرد

تخفیف عوارض تجمیع در بافت فرسوده تغییر کرد

اعضای شورای شهر تهران اصلاحیه طرحی را به تصویب رساندند که بر اساس آن تخفیف صدور پروانه ساختمانی تغییر کرد.

به گزارش بازار، اعضای شورای شهر تهران صبح امروز در حین بررسی طرح اصلاح بند «الف ماده ۶» مصوبه عوارض ساختمانی، ارزش افزوده ناشی از اجرای طرح‌های توسعه شهری و بهای خدمات حوزه شهرسازی شهرداری تهران و ارزش معاملاتی موضوع تبصره ۱۱ ماده ۱۰۰ قانون شهرداری را در دستور کار قرار دادند. تخفیف عوارض تجمیع در بافت فرسوده تغییر کرد

رئیس شورا در این باره گفت: در مصوبه امسال شورای شهر آمده است تجمیع خانه‌ها به ۲۰۰ متر برسد و شامل ۱۰۰ درصد تخفیف شوند، از آنجایی که ما می‌خواهیم ریزدانگی را از بین ببریم و افراد به تجمیع تشویق شوند قرار بر این شد که عدد بیشتری را در نظر بگیریم.

مهدی چمران با بیان اینکه این تصمیم امروز ما اثرگذار بر نوسازی بافت فرسوده خواهد بود، گفت: در دیدار بعدی‌مان با مسئولان قوه قضائیه می‌خواهیم که شروطی بگذارند که تجمیع سریعتر انجام شوند.

رئیس شورا با بیان اینکه تقاضای ما این است که بمنظور از بین بردن ریزدانگی مساحت تجمیع‌ها از این کمتر نشود، افزود: ما می‌خواهیم شرایطی را فراهم کنیم که به نفع مردم باشد.

در ادامه حبیب کاشانی پیشنهاد داد که مبنا برای تخفیف ۱۰۰ درصدی برای تجمیع ۱۲۰ متر و تخفیف ۸۰ درصدی برای ۱۰۰ متر باشد.

با پیشنهاد حبیب کاشانی در نهایت اعضای شورای شهر تهران با رأی حداکثری خود اصلاح طرح اصلاح بند الف ماده ۶ مصوبه عوارض ساختمانی، ارزش افزوده ناشی از اجرای طرح‌های توسعه شهری و بهای خدمات حوزه شهرسازی شهرداری تهران و ارزش معاملاتی موضوع تبصره ۱۱ ماده ۱۰۰ قانون شهرداری را تصویب کردند.

کد خبر: ۲۳۱٬۸۰۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha