۲۵ تیر ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۷
منابع بانکی گلستان در اختیار عده ای خاص است
رئیس خانه صنعت و معدن گلستان:

منابع بانکی گلستان در اختیار عده ای خاص است

گرگان- بهرامی، رئیس خانه صنعت و معدن گلستان گفت: درحالیکه یک صنعتگر برای دریافت یک میلیارد تومان تسهیلات گرفتار مانده، عده ای خاص منابع قابل توجهی از بانک های استان را در دست دارند.

به گزارش خبرنگار بازار رمضان بهرامی ظهر یکشنبه در نشست خبری با رسانه های استان، اظهار کرد: به گفته بسیاری از مسئولان استانی منابع بانکی برای پرداخت تسهیلات نداریم و یا اینکه خیلی محدود است درحالیکه منابع بانکی وجود دارد اما در دست افراد خاصی است.

رئیس خانه صنعت و معدن گلستان با بیان اینکه ۹۰ درصد تسهیلات بانکی استان در دست ۱۰ درصد از فعالان اقتصادی است، افزود: این افراد شاید به نام تولید تسهیلات بگیرند اما در عمل این منابع در تولید صرف نمی شود.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی گرگان ضمن یادآوری اینکه با چنین شرایطی اقتصاد استان رونق نمی گیرد، افزود: به نظر می رسد که باید سیاست را از حوزه تولید جدا کنیم.

به گفته این فعال اقتصادی، درحالیکه یک صنعتگر برای دریافت یک میلیارد تومان تسهیلات گرفتار مانده، عده ای خاص منابع قابل توجهی از بانک های استان را در دست دارند.

بهرامی ضمن انتقاد از تخصیص تسهیلات از بانک کشاورزی به سهامدار هتل پارتیا، گفت: بانک کشاورزی باید به بخش کشاورزی تسهیلات دهد درحالیکه منابع آن به سمت گردشگری و هتلداری هدایت شده است.

وی احیای برخی واحدهای راکد و نیمه فعال را اشتباه دانست و اضافه کرد: برخی واحدهای تولیدی که نقشی در اقتصاد استان ندارند در حال از بین رفتن هستند با اینحال دوستانی فاقد تخصص به اصرار از این صنایع حمایت می کنند و درحالیکه برخی مواقع ریزش باعث رویش می شود.

رئیس خانه صنعت و معدن گلستان تشکلی مانند خانه صنعت و معدن را نهادی بدون پشتوانه مالی دانست و گفت: امروز تنها هدف این تشکل، هدایت سرمایه به سمت تولید است اگرچه شاید اجرای این رسالت با توجه به بضاعت استان، سخت باشد اما نمی توانیم از هدف خودمان عقب بشینیم.

او با بیان اینکه همواره تشکل ها را مشاور سه قوه می دانند، افزود: اما باید بپذیریم که نه دولت از این بخش مشورت می پذیرد و نه اینکه بخش خصوصی نظر کارشناسی داده است.

وی معتقد است: برقراری ارتباط و دیدار با مسئولان استانی سخت است، درحالیکه دسترسی به مسئولان حاکمیتی بسیار سهل الوصول تر است.

بهرامی در خاتمه با تاکید بر اینکه مسئولان استان پای کار حوزه تولید نیستند، افزود: حتی شاید بتوان گفت که آنها به نوعی با این بخش بیگانه هستند.

کد خبر: ۲۳۱٬۷۵۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha