۲۴ تیر ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۸
بانک‌ها باید اموالشان را برای تأمین سرمایه واگذار کنند
سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه:

بانک‌ها باید اموالشان را برای تأمین سرمایه واگذار کنند

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم گفت: بانک‌ها باید برای تأمین سرمایه، دارایی‌هایی‌هایی مانند املاک و اموال قابل انتقال و غیرقابل انتقال را در حد توان واگذار کنند.

به گزارش بازار، محسن زنگنه گفت این تصمیم برای تأمین نسبت کفایت سرمایه بانک‌هاست تا به سطح تعیین شده در لایحه برنامه هفتم برسند.

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم گفت: اگر بانک‌های غیردولتی در مهلت مقرر اموالشان را واگذار نکنند، بانک مرکزی مستقلاً ورود می‌کند و سهام و دارایی آن‌ها را با سازوکار مشخصی می‌فروشد.

زنگنه گفت: بی‌انضباطی بانک‌ها از عوامل تورم است و زمانی که بانک‌ها بیش از حد مقرر تسهیلات می‌دهند و دچار بی‌انضباطی می‌شوند، معمولا نقدینگی و تورم به وجود می‌آید.

او همچنین گفت که کمیسیون تلفیق دولت را ملزم کرده تا سامانه‌ای را برای مستغلات و املاک بانک‌ها ایجاد کند؛ همچنین بانک‌ها باید در یک مهلت مشخص، تمام اموال و دارایی‌هایشان را در سامانه‌ای درج کنند و پس از آن، اگر املاک یا سهامی کشف شود، بانک مرکزی می‌تواند اموال را در یک شرکت مشخص تملک کند.

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم گفت: بی‌انضباطی مالی برخی بانک‌ها در حدی است که امکان ادامه کار ندارند؛ سال‌های گذشته با انحلال برخی مؤسسات مالی به مردم ضرر می‌رسید و هنوز پرونده‌هایی در این باره وجود دارد.

محسن زنگنه گفت: اختیارات جامعی به بانک مرکزی دادیم تا اموال خود بانک، سهامداران و مدیران متخلف را ضبط کند؛ به بانک و مجامع قضایی هم اختیار دادیم تا خارج از نوبت تخلفات را بررسی کنند و حقوق سهامداران و سپرده گذاران تأمین شود.

مصوبات کمیسیون تلفیق باید پس از تصویب در صحن مجلس، به تأیید شورای نگهبان برسند تا به قانون تبدیل شوند.

کد خبر: ۲۳۱٬۵۷۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha