۲۴ تیر ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۹
قانون واردات خودروهای کارکرده بازار پرتلاطم را سامان می‌دهد
عضو هیات رئیسه کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس:

قانون واردات خودروهای کارکرده بازار پرتلاطم را سامان می‌دهد

عضو هیات رئیسه کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها مجلس گفت: با قانون واردات خودروهای کارکرده، دست دولت برای سامان‌دهی بازار خودرو کاملا باز خواهد بود و با افزایش عرضه می‌تواند بازار را به تعادل برسانند

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، رسول فرخی میکال، با اشاره به تایید مصوبه واردات خودروهای کارکرده مجلس در شورای نگهبان، گفت: خوشبختانه مصوبه واردات خودروهای کارکرده که تاثیر بسیار زیادی بر تعدیل قیمت خودرو در کشور داشته و یکی از اقدامات به موقع و انقلابی مجلس برای باز گردن گره کور بازار خودرو کشورمان به شمار می‌رود، توسط شورای نگهبان تایید و تبدیل به قانون شد.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس عنوان کرد: در صورتی که در آیین نامه دولت، میزان و مسیر واردات خودروهای کارکرده با محدودیت و دشواری همراه نشود، شاهد بهبود وضعیت بازار خودرویی کشور در آینده‌ای نزدیک خواهیم بود، در چند سال اخیر به دلیل عدم واردات خودرو و کافی نبودن تولید داخلی، شاهد رشد های افسارگسیخته در بازار خودرو بودیم که بیشتر نفع آن را واسطه‌ها برده و فشار زیادی به مردم تحمیل شد.

عضو هیات رئیسه کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها مجلس اضافه کرد: با قانون واردات خودروهای کارکرده، دست دولت برای سامان دهی بازار خودرو کاملا باز خواهد بود و با افزایش عرضه می‌تواند بازار را به تعادل برسانند و خوشبختانه دیگر شاهد صف‌های طولانی مردم پشت درب کارخانه‌های خودروساز داخلی برای خرید تولیدات چند سال آینده نخواهیم بود. خودروسازهای داخلی نیز فرصت دارند، ضمن تحویل سفارش‌های مردم در مراحل اول و دوم طرح یک پارچه خودرو، نسبت به افزایش کیفیت تولیدات خود اقدام کنند. امیدواریم با اجرای دقیق قانون مردم شیرینی این اقدام مجلس را به زودی بچشند.

کد خبر: ۲۳۱٬۵۴۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha