۲۴ تیر ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۱
کربن فعال چیست؟ بررسی انواع، قیمت و خرید

کربن فعال چیست؟ بررسی انواع، قیمت و خرید

یکی از مواد شیمیایی که در صنعت کاربرد گسترده‌ای دارد، کربن فعال است.

به گزارش بازار، یکی از مواد شیمیایی که در صنعت کاربرد گسترده‌ای دارد، کربن فعال است. این ماده همان فرم خام گرافیت است، اما به‌لحاظ داشتن ساختار تصادفی، ناقص و بسیار متخلخل با آن تفاوت دارد. خرید کربن فعال در بسیاری از صنایع رایج است.

کربن فعال چیست؟

کربن فعال در واقع پوردی سیاه‌رنگ، بی‌بو و بدون طعم است که از موادی مانند چوب ساخته می‌شود. این پودر سیاه‌رنگ، از کربن خالص فعال‌شده به‌وسیله گرمادهی یا گازهای اکسیدکننده یا موادشیمیایی مختلف تهیه می‌شود.

هنگامی‌که زغال را در دماهای بالا و در فضای خلاء و بدون اکسیژن حرارت دهند از آن پودری سیاه‌رنگ که همان کربن خالص است ساخته می‌شود. با فعال‌شدن این زغال قابلیت‌های آن افزایش می‌یابد و می‌توان از آن برای جذب مواد گوناگون استفاده کرد. کربن اکتیو مدل‌های مختلفی دارد.

کاربرد کربن فعال

از کربن فعال در موارد گوناگونی مانند حذف بو، رنگ و مواد آلاینده در تصفیه آب، بهوبد رنگ و طعم آبمیوه‌ها، تصفیه هوا، جداسازی کربوهیدرات‌ها و همچنین در آفت‌کش‌های کشاورزی استفاده می‌شود.

انواع کربن اکتیو

همانطور که اشاره شد، زغال اکتیو یا همان کربن فعال نوعی ماده جذب‌کننده سطحی است که جنسی زغالی و شکلی کریستالی دارد و روزنه‌های فراوانی داخل آن وجود دارند. در ادامه به بررسی انواع کربن اکتیو می‌پردازیم.

کربن فعال پودری

خرید کربن فعال پودری جاکوبا معمولا به‌دلیل مقدار بالای سطح فعال در واحد حجم انجام می‌شود. پودر کربن فعال که به‌اصطلاح به آن کربن فعال پودری گفته می‌شود، دارای ذرات ریزی است که اندازه ‌آن کمتر از یک میلی بوده و قطر متوسط آنها نیز حدود ۰.۲۵-۰.۱۵ میلی‌متر است.

فروش کربن فعال پودری در مواردی که افت فشار از اهمیت بالایی برخوردار است، توصیه نمی‌شود. دلیل این امر نیز این است که ذرات ریز این ماده باعث افت فشار بالا خواهند شد.

خرید کربن فعال جاکوبا که دارای منافذ بسیار ریزی در حدود ۰.۱۲-۰.۱۵ میلی‌متر است، در صنایع گوناگونی انجام می‌شود. فروش کربن فعال جاکوبا که از بهترین کربن‌های پودری وارداتی است، به‌دلیل مرغوبیت و قدرت جذب بالا در بسیاری از کارخانه‌ها اهمیت دارد. قیمت کربن فعال جاکوبا نسبت به قیمت کربن اکتیو تورنت می‌تواند متفاوت باشد.

کربن فعال میله‌ ای

این نوع کربن اکتیو از نظر شکل ظاهری مانند یک استوانه است. خرید کربن فعال میله‌ ای معمولا برای جذب در فاز گازی انجام می‌شود. قطر آن بین ۰.۸-۱۳۰ میلی‌متر بوده و دارای قدرت مکانیکی بالایی است. فروش کربن فعال میله ای از آنجایی که دارای افت فشار و میزان غبار کم است، برای فاز گازی توصیه می‌شود.

کربن فعال گرانولی

از آنجایی که سایز ذرات این نوع کربن اکتیو در مقایسه با کربن اکتیو پودری بزرگ‌تر است و سطح خارجی کوچک‌تری دارد، قیمت کربن فعال گرانولی نیز بیشتر خواهد بود.

فروش کربن فعال گرانولی در سایزهای ۸*۲۰، ۲۰*۴۰ و ۸*۳۰ برای کاربرد در فاز مایع انجام می‌شود. خرید کربن فعال گرانولی در سایزهای  ۴*۶، ۴*۸ و ۴*۱۰ بهتر است برای کاربرد در فاز بخار انجام شود. از این نوع کربن اکتیو به‌دلیل سرعت بالای نفوذ گازها و مایعات، برای جذب بخار مناسب است.  

برندهای کربن فعال

کربن فعال در برندهای گوناگونی در بازار ارائه می‌شود. از جمله این برندها می‌توان به کربن اکتیو جاکوبی، کربن اکتیو جاکوبا، کربن اکتیو نوریت و همچنین کربن فعال گلد سرب اشاره کرد.

کربن فعال جاکوبی

جاکوبی یکی از برندهای کربن فعال است که صدها محصول استاندارد را به‌صورت دانه‌ای، پودری و اکسترودشده تولید می‌کند. فروش کربن فعال جاکوبی، در انواع مختلفی انجام می‌شود. امروزه در بازار کربن فعال ۱۰۰۰ جاکوبی، کربن فعال ۲۰۰۰ جاکوبی و کربن ۶۰۰۰ جاکوبی به‌فروش می‌رسد.

خرید کربن فعال جاکوبی که از مواد اولیه متنوعی مانند پوسته نارگیل، زغال سنگ و چوب ساخته می‌شود، در صنایع مختلف و برای مصارف گوناگونی انجام می‌شود.

کربن اکتیو جاکوبی

کربن اکتیو جاکوبی دارای مدل‌های مختلفی است که به‌دلیل قدرت جذب سطحی و استحکام مکانیکی بالا در صنعت تصفیه آب بسیار کاربرد دارد. این ویژگی باعث می‌شود تا مقدار هدررفت کربن در فرآیند شستشوی معکوس، هوادهی و احیا به‌حداقل مقدار ممکن برسد.

قیمت کربن فعال جاکوبی از مواردی است که باید به‌هنگام خرید به آن توجه شود. این نوع کربن فعال معمولا در تصفیه آب، استخراج و بازیابی طلا، نفت و پتروشیمی و صنایع تولید نوشیدنی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

کربن اکتیو نوریت

فروش کربن اکتیو نوریت در انواع مختلف پودری، میله‌ ای و گرانول انجام می‌شود. این نوع کربن اکتیو با استفاده از فرآیند بخار روی سنگ‌های لیگنیت تولید می‌شود و به‌همین دلیل دارای خاصیت جذب سطحی و استحکام مکانیکی بالایی است.

خرید کربن اکتیو نوریت برای مصارف تصفیه آب‌های شهری و صنعتی، عملیات رنگ‌بری، خالص‌سازی و کاتالیستی انجام می‌شود. قیمت کربن اکتیو نوریت به‌دلیل کاربردهای فراوانی که در صنایع مختلف دارد، می‌تواند با دیگر انواع متفاوت باشد.

خرید کربن اکتیو پایه نارگیل

خرید زغال فعال پایه نارگیل در صنایع گوناگونی انجام می‌شود. این کربن فعال کاملا گیاهی است و بنابراین می‌توان آن را برای تصفیه آب شرب مورد استفاده قرار داد. فروش کربن اکتیو پایه نارگیل برای استفاده در فیلترهای دستگاه‌های تصفیه آب بسیار رایج است. قیمت کربن اکتیو پایه نارگیل به‌دلیل گیاهی بودن ممکن است از دیگر انواع بیشتر باشد.

قیمت کربن فعال میله ای، قیمت کربن فعال پودری و قیمت زغال فعال، همگی معیارهایی هستند که باید پیش از خرید کربن اکتیو به آن توجه شود. فروش زغال فعال در انواع مختلف ممکن است افراد را در انتخاب دچار سردرگمی کند. آگاهی از قیمت‌ها و بررسی دقیق هریک از برندهای ارائه‌دهنده می‌تواند راهنمای خوبی پیش از خرید باشد. برای خرید کربن فعال و یا دریافت قیمت کربن فعال به لینک روبرو مراجعه کنید: https://demokris.com/product/%da%a۹%d۸%b۱%d۸%a۸%d۹%۸۶-%d۸%a۷%da%a۹%d۸%aa%db%۸c%d۹%۸۸/

جمع‌بندی

کربن فعال یکی از پرمصرف‌ترین مواد مصرفی در صنایع مختلف به‌ویژه صنعت تصفیه آب است. کربن فعال دارای قوی‌ترین نیروی جذب فیزیکی و همچنین بیشترین حجم تخلخلی است که تاکنون بشر به‌آن دست پیدا کرده است و از همین رو خرید کربن فعال در بسیاری از صنایع مانند صنعت تصفیه آب و گاز، انجام می‌شود.

کد خبر: ۲۳۱٬۴۶۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha