۲۴ تیر ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۰
راهنمای خرید لوازم یدکی خودرو های چینی از فروشگاه های اینترنتی

راهنمای خرید لوازم یدکی خودرو های چینی از فروشگاه های اینترنتی

خودروهای چینی یکی از محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین خودروهای خارجی در ایران به شمار می‌روند.

راهنمای خرید لوازم یدکی خودرو های چینی از فروشگاه های اینترنتی

خودروهای چینی یکی از محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین خودروهای خارجی در ایران به شمار می‌روند. برندهای خودروسازی مطرحی همچونHaima، MVM، CHERY ، GEELY، JAC، LIFAN و ... که محصولات آن‌ها فروش بالایی در ایران دارند، همه چینی هستند. اگر خودروی شما متعلق به یکی از این برندهاست، هر زمان بخواهید به دلایلی مانند تصادف، پایان طول عمر قطعه و ... لوازم یدکی هایما s۸، ام وی ام ایکس ۳۳ یا هر خودروی چینی دیگری را تعویض کنید، با چالشی به نام "پیدا کردن یک لوازم یدکی خودرو چینی قابل اعتماد و این‌کاره" روبه‌رو می‌شوید.

به این ترتیب، با علم به چالش برانگیز بودن خرید لوازم یدکی هایما s۷،  s۸، چری تیگو فایو و سایر خودروهای چینی، در ادامه این مطلب قصد داریم یک راهنمای جامع و کامل جهت خرید لوازم یدکی خودرو چینی ارائه دهیم.

مادامی که در خرید قطعات یدکی مطابق با دستورالعملی که در ادامه در اختیارتان قرار می‌دهیم عمل کنید، مطمئن باشید که نه اسیرِ افراد ناشی و ناکاربلد می‌شوید، نه اشتباها به جای قطعات اصل، لوازم یدکی فیک خریداری می‌کنید و نه به اسم قطعه اورجینال و با کیفیت، مجبور به پرداخت هزینه‌های گزاف و غیرمنطقی می‌شوید.

راهنمای امروز را مطالعه کنید؛ سپس مطمئن باشید که می‌توانید با بهترین قیمت، از بهترین فروشگاه، بهترین قطعه را برای خودروی خود تهیه کنید.

راهنمای خرید لوازم یدکی خودرو چینی

هنگام خرید لوازم یدکی خودرو چینی، چند اصل مهم وجود دارد که باید به آن‌ها توجه ویژه داشته باشید:

راهنمای خرید لوازم یدکی خودرو های چینی از فروشگاه های اینترنتی

اصل اول: اطمینان حاصل کنید که قطعه مورد نظر اورجینال است

اولین نکته‌ای که هنگام خرید لوازم یدکی خودروهای چینی باید به آن توجه داشته باشید، اطمینان از کیفیت و اصالت قطعات است. احتمالا خودتان هم به این مسئله واقف‌اید که خودروها دارای یک سیستم بهم پیوسته هستند؛ یعنی هر بخش و عضو در اتومبیل بر عملکرد بخش دیگر تاثیر گذاشته و آن را تکمیل می‌کند؛ بنابراین چنانچه هر بخش از سیستم دچار مشکل شود، عملکرد کلی اتومبیل تحت تاثیر قرار گرفته، از صراط مستقیم خود خارج می‌شود و به سایر قطعات خودرو که تا چندی پیش سالم بودند هم آسیب وارد می‌کند.

استفاده از قطعات و لوازم یدکی فیک نیز بلایی مشابه آنچه گفتیم سر خودروی شما می‌آورد. به عبارت دیگر این قطعات نه تنها خودشان عملکرد درستی ندارند، بلکه بر سایر بخش‌های خودرو نیز تاثیر منفی می‌گذارند و آسیب می‌زنند؛ بنابراین توجه به اصالت و اورجینال بودن قطعات یدکی اولین اصلی است که باید به آن توجه کنید.

برای خرید لوازم یدکی هایما s۷ کلیک کنید.

اصل دوم: لوازم یدکی استوک بخریم یا نه؟

شاید فکر کنید خرید لوازم یدکی استوک یا دست دوم از نظر فنی کار درستی نیست و قطعات استوک ممکن است عملکرد مطلوبی نداشته باشند؛ در حالی که این تفکر اشتباه است. از آنجایی که تامین قطعات و لوازم یدکی خودرو چینی در کشور، اغلب از طریق واردات و با پرداخت دلار انجام می‌شود، قیمت این قطعات نسبتا بالاست؛ به همین خاطر اتومبیل‌دارها اکثرا به دنبال راهی هستند که ضمن حفظ کیفیت، با حداقل هزینه قطعه مورد نظرشان را خریداری کنند.

یکی از راه‌هایی که به نسبت خرید قطعه دست اول و صفر هزینه کم‌تری دارد، خرید لوازم یدکی دست دو و استوک است. در برخی از خودروهایی که تصادفی هستند یا به هر دلیلی دیگر امکان استفاده از آن‌ها وجود ندارد، یک سری قطعات سالم و کم کارکرد وجود دارد که تحت عنوان قطعه استوک در بازار به فروش می‌رسد و از نظر هزینه نیز بسیار مناسب‌تر است؛ بنابراین با خرید این نوع از لوازم یدکی می‌توانید در هزینه‌های خود به میزان قابل‌توجهی صرفه‌جویی کنید. فقط توجه داشته باشید که این گونه قطعات را حتما از یک فروشگاه لوازم یدکی معتبر خریداری کنید؛ به این منظور در بخش‌های بعدی نکاتی را درباره انتخاب فروشگاه لوازم یدکی به شما خواهیم گفت.

اصل سوم: پیش از اقدام به خرید، تحقیق کنید

همچنان که در مقدمه هم به آن اشاره کردیم، خودروهای چینی انواع مختلفی دارند. در حقیقت اکثر برندهای خودرو خارجی موجود در ایران، چینی هستند؛ از هایما گرفته تا ام وی ام، جیلی، لیفان، چری و جک، همگی برندهای چینی خودروسازی هستند. مسئله قابل‌توجه درباره این برندها این است که اولا قطعات هر یک از این خودروها با دیگری متفاوت است، ثانیا تنوع لوازم یدکی مربوط به محصولات هر برند بالاست؛ به همین خاطر هم پیش از خرید لوازم یدکی خودروهای چینی باید به خوبی درباره آن‌ها تحقیق کنید و آگاهی خود را بالا ببرید تا بتوانید بهترین محصول را خریداری کنید.

راهنمای خرید لوازم یدکی خودرو های چینی از فروشگاه های اینترنتی

اصل چهارم: پیش از خرید، مشورت بگیرید

یکی از بهترین راه‌های افزایش آگاهی و کسب اطلاعات بیشتر درباره خرید لوازم یدکی برای خودروی چینی مشورت گرفتن از افراد متخصص و حرفه‌ایِ این کار است؛ به این منظور بسیاری از مراکز و فروشگاه‌هایی مانند بردیا پارت که این محصولات را عرضه می‌کنند، در صورت نیاز مشاوره رایگان هم به شما می‌دهند.

فقط مشابه توصیه‌ای که در قسمت آخرِ اصل دوم به شما کردیم، فراموش نکنید که پیش از دریافت هرگونه خدمات یا خرید محصول، از اعتبار فروشگاه منتخب اطمینان حاصل کنید. در رابطه با چگونگی شناسایی بهترین فروشگاه لوازم یدکی خودرو چینی، در ادامه نکاتی را متذکر شده‌ایم که کارتان را در این زمینه راه می‌اندازد.

اصل پنجم: از فروشگاه‌های معتبر خرید کنید

آخرین و شاید مهم‌ترین اصل، انتخاب یک فروشگاه معتبر است. به موازات افزایش خودروهای چینی در سطح شهر و کشور، فروشگاه‌های زیادی چه به صورت مجازی و چه حضوری، اقدام به عرضه قطعات و لوازم یدکی خودروهای چینی کرده‌اند.

  • آیا همه این فروشگاه‌ها معتبرند؟ خیر!

  • آیا همه این فروشگاه‌ها نامعتبرند؟ باز هم خیر!

اینکه جواب نمی‌شود! پس تکلیف ما چه می‌شود این وسط؟

تکلیف شما به عنوان یک مشتری و متقاضی کاملا روشن است. باید طبق دستورالعملی که در ادامه به آن اشاره می‌کنیم، پیش بروید تا در دام افراد سودجو و کلاهبرداری که با قیمت‌های بالا قطعات تقلبی به شما غالب می‌کنند نیفتید.

چگونه هنگام خرید لوازم یدکی خودرو چینی در دام افراد سودجو و متقلب نیفتیم؟

فقط کافیست هنگام انتخاب فروشگاه اینترنتی مذکور، قبل از هر چیز بررسی کنید که حتما نماد اعتماد الکترونیکی یا همان اینماد را داشته باشد؛ سپس دقت کنید از ویژگی‌هایی که در ادامه معرفی می‌کنیم، برخوردار باشد:

محصولات متنوع

یک فروشگاه معتبر لوازم یدکی خودرو چینی، طیف گسترده و متنوعی از قطعات و لوازم یدکی متناسب با مدل‌های مختلف اتومبیل‌های چینی را در اختیار مشتریان قرار می‌دهد. این تنوع باید شامل تمام قطعات خودروهای چینی مختلف، مانند لوازم یدکی هایما s۸، ام وی ام، چری، جیلی، لیفان، لوازم یدکی هایما s۷ و ... باشد. صاحب هر مدل خودروی چینی از هر برندی باشید، وجود تنوع بالای محصولات در یک فروشگاه باعث می‌شود به مراد خود برسید و دست خالی از آن خارج نشوید.

راهنمای خرید لوازم یدکی خودرو های چینی از فروشگاه های اینترنتی

قیمت مناسب

فاکتور دیگری که باید به آن توجه کنید، قیمت است. حواس‌تان باشد که فروشگاه مربوطه به نام قطعه اصل و اورجینال، قیمت‌های گزاف و سنگین را به شما تحمیل نکند. یک فروشگاه آنلاین معتبر در این حوزه قیمت‌های رقابتی و در عین حال مناسب را برای محصولات خود ارائه می‌دهد؛ علاوه بر این با توجه به کیفیت محصولات، تلاش می‌کند قیمتی عادلانه را برای مشتریان خود تعیین کند.

فروش قطعات به صورت بی‌واسطه

حذف دست واسطه با فروش بی‌واسطه قطعات، یعنی عرضه محصولات با قیمت مناسب‌تر؛ همچنین اینکه یک فروشگاه خودش واردکننده قطعات خودروهای چینی از خارج کشور باشد، خود به تنهایی می‌تواند اعتبار زیادی به یک مجموعه ببخشد؛ برای مثال می‌توان از فروشگاه بردیا پارت یاد کرد که ۲۰ سال است در زمینه فروش لوازم و قطعات یدکی خودروهای چینی مشغول فعالیت است. این فروشگاه ضمن اینکه بزرگ‌ترین واردکننده قطعات یدکی خودروهای چینی است، اولین واردکننده لوازم یدکی هایما s۸ و لوازم یدکی هایما s۷ است.

تضمین کیفیت با ارائه گارانتی

یک فروشگاه لوازم یدکی خودرو چینی زمانی معتمد و کاردرست است که برای محصولات خود گارانتی ارائه کند؛ یعنی در صورت وجود هر گونه خرابی یا نقصی در محصول، مشتریان می‌توانند آن را بازگردانده و تعویض کنند.

خدمات مشتریان

فروشگاهی را انتخاب کنید که خدمات مشتریان داشته باشد. خدمات مشتریان شامل پاسخگویی به سوالات و مشکلات مشتریان، ارائه راهنمایی فنی، ارسال سفارشات در اولین فرصت و خدمات پس از فروش است.

راهنمای خرید لوازم یدکی خودرو های چینی از فروشگاه های اینترنتی

تجربه کاربری خوب و راحت

وب‌سایت یک فروشگاه لوازم یدکی خودرو چینی باید تجربه کاربری خوبی داشته باشد؛ این یعنی مشتری بتواند به راحتی و بدون هیچ سردرگمی محصول مورد نظر را در سایت پیدا کند و در امر ثبت سفارش نیز با مشکل یا نکته مبهم مواجه نشود.

تحویل سریع

ویژگی دیگری که باید از یک فروشگاه لوازم یدکی خودرو انتظار داشته باشید، سرعت در ارسال سفارشات شماست. یک فروشگاه خوش سابقه در این حوزه با استفاده از شبکه توزیع قوی، امکان پردازش سفارشات سریع و ارسال محصولات در کوتاه‌ترین زمان ممکن را برای مشتریان خود فراهم می‌کند.

راهنمای خرید لوازم یدکی خودرو های چینی از فروشگاه های اینترنتی

پشتیبانی فنی

پشتیبانی فنی قوی، یکی دیگر از امکاناتی است که از سوی فروشگاه‌های معتبر در حوزه لوازم یدکی خودرو چینی برای مشتریان فراهم می‌شود. آن‌ها تیم فنی کارآزموده‌ و بادانشی دارند که مشکلات فنی مشتریان را حل می‌کنند و راهنمایی لازم را در مورد نصب و استفاده صحیح از قطعات یدکی ارائه می‌دهند.

بردیا پارت توس وارد کننده لوازم یدکی هایما s۸ است.

بازخورد مثبت مشتریان

و اما یکی از مهم‌ترین و موثق‌ترین دلایل برای اثبات اینکه یک فروشگاه در حوزه لوازم یدکی معتبر است، بازخورد مثبت مشتریان آن فروشگاه است. به احتمال بیش از ۹۰ درصد می‌توان گفت، وقتی فروشگاهی بازخورد مثبتی از مشتریانش گرفته باشد، به این معنی است که در تمام فاکتورها و ویژگی‌های معرفی شده تا اینجای کار، عملکرد خوب و قابل قبولی داشته است.

در نهایت، مهم است بدانید که اگرچه این ویژگی‌ها معمولا برای بهترین فروشگاه لوازم یدکی خودرو چینی صدق می‌کنند؛ اما باید این موضوع را هم در نظر داشته باشید که ویژگی‌ها و عملکرد هر فروشگاه ممکن است متفاوت از آنچه ما گفته‌ایم باشد؛ لذا قبل از خرید لوازم یدکی، اول از همه نظرات و تجربیات مشتریان قبلی را سر لوحه انتخاب خود قرار دهید و در ادامه به تحقیقات خود متکی شوید تا بتوانید بهترین فروشگاه معتبر مانند بردیا پارت را پیدا کنید.

انواع لوازم یدکی خودرو چینی (آنچه که کلاهبرداران دوست ندارند شما بدانید!)

به دلایل مختلف، قطعات مختلفی از یک خودروی چینی ممکن است نیاز به تعویض داشته باشد. کسب شناخت و آگاهی کافی درباره انواع دسته‌بندی‌های لوازم یدکی خودرو چینی باعث می‌شود افراد سودجو و کلاهبردار نتوانند از ناآگاهی شما سوء استفاده کنند؛ چگونه؟

راهنمای خرید لوازم یدکی خودرو های چینی از فروشگاه های اینترنتی

دسته‌ای از قطعات یدکی خودروها مانند لنت ترمز، یک طول عمر مشخص داشته و مصرفی هستند؛ یعنی باید به صورت دوره‌ای در بازه زمانی‌های مختلف تعویض شوند. در این بین دسته دیگری وجود دارند که اینگونه نیستند؛ یعنی تنها در صورت خرابی و عدم امکان تعمیر باید قطعه را تعویض کنید. حالا اگر شما این مسئله را ندانید، گاهی برخی سودجویان در عرصه تعمیرات ممکن است قطعه‌ای که امکان تعمیرش وجود دارد را تعویض کنند و هزینه بیشتری از شما دریافت کنند!

به صورت کلی، انواع لوازم یدکی خودرو چینی در یکی از دسته‌بندی‌های زیر قرار می‌گیرند:

  1. قطعات مربوط به سیستم برق مثل کوئل و لامپ

  2. قطعات موتور مثل سیلندر

  3. قطعات بدنه مانند سپر، کاپوت و چراغ‌ها

  4. قطعات جلوبندی مثل سیبک و کمک فنر

  5. قطعات گیربکس مثل دنده

  6. قطعات مصرفی مثل لنت ترمز، فیلتر و شمع

  7. قطعات تزئینی مانند رینگ

جمع‌بندی

در این مطلب یک راهنمای جامع و کامل درباره خرید لوازم یدکی خودرو چینی مانند لوازم یدکی هایما s۸، چری، جیلی، لیفان و ... را در اختیار شما قرار دادیم تا چشم و گوش‌تان هنگام انتخاب یک فروشگاه و خرید از آن کاملا باز باشد!

همچنین از ویژگی‌های یک فروشگاه معتبر در حوزه فروش لوازم یدکی خودروی چینی پرده برداشتیم تا بدانید کدام فروشگاه را باید انتخاب کنید و کدام یک گزینه خوبی نیست. در میان تمام ویژگی‌های معرفی شده برای یک فروشگاه آنلاین معتبر، سه اصل مهم وجود دارد که ترجیح دادیم در بخش پایانی بار دیگر از آن‌ها یاد کنیم: ارائه گارانتی روی تمام محصولات، بازخورد مثبت مشتریان و داشتن اینماد.

در پایان خاطر نشان کنیم که اگر قصد خرید قطعات یدکی خودروهای چینی مانند لوازم یدکی هایما s۷ یا هر خودروی دیگر را دارید، می‌توانید به فروشگاه بردیا پارت مراجعه کنید که نه تنها بزرگ‌ترین واردکننده قطعات یدکی خودروی چینی در ایران است و فروش بی‌واسطه دارد؛ بلکه بیش از دو دهه است که در این صنعت در حال فعالیت است.

کد خبر: ۲۳۱٬۴۶۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha