۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۳
اقتصاد دیجیتال چهار برابر اقتصاد دنیا رشد داشته است؛ ضرورت توجه برنامه هفتم به سه عرصه مهم
نماینده تهران با بازار مطرح کرد

اقتصاد دیجیتال چهار برابر اقتصاد دنیا رشد داشته است؛ ضرورت توجه برنامه هفتم به سه عرصه مهم

رضا خواه، نایب رئیس دوم کمیسیون تلفیق برنامه پنج ساله هفتم توسعه، یکی از اهداف این کمیسیون را تسهیل گری اقتصاد دیجیتال در برنامه هفتم عنوان کرد.

مجتبی رضاخواه در گفتگو با خبرنگار پارلمانی بازار، با اشاره به اهداف کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه گفت: کمیسیون تلاش می‌کند تا سه هدف کاهش مصرف انرژی، توسعه اقتصاد دیجیتال و اقتصاد دانش بنیان را در جریان بررسی برنامه هفتم توسعه مد نظر قرار دهد.

وی با بیان اینکه کاهش مصرف انرژی قابل دسترسی است، گفت: برخی از گزارش حاکی از آن است که کشور ما به اندازه کشور چین انرژی مصرف می‌کند. بنابراین کاهش شدت مصرف انرژی هدفی دست یافتنی است و باید در این راستا برنامه ریزی کنیم.

این نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد : در طول ۱۵ سال گذشته تقریباً رشد اقتصاد دیجیتال ۴ برابر رشد متوسط اقتصاد دنیا بوده است؛ یعنی اگر متوسط رشد اقتصاد دنیا دو نیم درصد بوده، اقتصاد دیجیتال ۱۰ درصد رشد داشته است.

نایب رئیس دوم کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه تاکید کرد :بنابراین ما در این فضا جای کار زیادی داریم و به دنبال این هستیم تا تسهیلاتی را در این بخش ایجاد کنیم تا این مهم محقق شود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: همچنین رشد اقتصاد دانش بنیان هم در دستور کار کمیسیون برنامه هفتم توسعه قرار دارد.

وی با اشاره به تصویب قانون جهش تولید دانش بنیان در مجلس بیان کرد: باید مطمئن شویم که این قانون به درستی اجرایی می‌شود همچنین اگر لوازم دیگری برای اجرای این قانون نیاز بود، در برنامه هفتم آن موارد را در نظر می‌گیریم. لذا ما معتقدیم این سه هدف قابل دستیابی است.

کد خبر: ۲۳۱٬۴۵۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha