۲۰ تیر ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۵
ظرفیت‌های خوب آفریقا برای کشاورزی فراسرزمینی

ظرفیت‌های خوب آفریقا برای کشاورزی فراسرزمینی

عضو هیات مدیره انجمن کشت فراسرزمینی گفت: آفریقا دارای ظرفیت های بسیار خوب و مستعد کشت فراسرزمینی از جمله محصولات آب بر است.

به گزارش بازار، علی رضوانی‌زاده عضو هیئت مدیره انجمن کشت فراسرزمینی، گفت: بیش از ۲۰ سال است که بخش خصوصی و دولتی به کشاورزی فراسرزمینی در آفریقا ورود کرده‌اند ولی عدم حضور پایدار و نداشتن نقشه راه، دست‌یابی به امنیت غذایی پایدار را سخت کرده است یعنی یک دوره درآمد نفتی بالا می‌رود سرمایه‌گذاری در کشت فراسرزمینی کم اهمیت می‌شود و زمانی که این درآمد کاهش می‌یابد به آن توجه می‌کنیم.

ظرفیت‌های خوب آفریقا برای کشاورزی فراسرزمینیوی ادامه داد: آفریقا ظرفیت بسیار خوبی برای کشت فراسرزمینی دارد، اما توجه دولت‌ها به آفریقا و کشاورزی فراسرزمینی با فراز و فرودهایی مواجه بوده در حالی که باید این روند پایدار باشد، دولت سیزدهم میل به اقدام برای توسعه همکاری‌های اقتصادی همه جانبه با آفریقا و کشاورزی فراسرزمینی را دارد و امیدواریم با شروع به کار وزیر جدید جهاد کشاورزی به عنوان متولی اصلی کشاورزی فراسرزمینی و امنیت غذایی کشور، شاهد پایدارسازی تجارت در کشورهای هدف فراسرزمینی باشیم.

عضو هیئت مدیره انجمن کشت فراسرزمینی اضافه کرد: آفریقا مستعد کشت فراسرزمینی است اما فاقد زیرساخت‌های لازم است و ضروری است در کنار کشاورزی فراسرزمینی، در حوزه حمل و نقل خصوصا دریانوردی سرمایه‌گذاری‌هایاساسی بشود تا دسترسی تجار و بازرگانان در واردات و صادرات افزایش یابد.

به گفته رضوانی زاده، در بخش کشاورزی فراسرزمینی علاوه بر توجه به زراعت و تولید، نیازمند صنایع تبدیلی و فرآوری هستیم.

وی تصریح کرد: کشت فراسرزمینی محصولات آب‌بر و وارداتی مانند ذرت، دانه‌های روغنی را در آفریقا دنبال می‌کنیم بخش خصوصی موفق ایرانی علاوه بر محصولات آب بر، بزرگترین توتستان دنیا را در آفریقا ایجاد کرده که متعلق به یک کشاورز سرمایه گذار ایرانی در آفریقا است و بزرگترین تولیدکننده ابریشم در قاره آفریقا است.

کد خبر: ۲۳۰٬۸۸۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha