۱۹ تیر ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۷
گلایه مردم از عدم پرداخت تسهلات تکلیفی بانک‌ها
نماینده مردم تفت و میبد در مجلس مطرح کرد

گلایه مردم از عدم پرداخت تسهلات تکلیفی بانک‌ها

نماینده مردم تفت و میبد در مجلس وضعیت اجرای قانون جهش تولید مسکن در شهرستان‌های حوزه انتخابیه خود را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: متاسفانه بانک‌ها به تکالیف قانونی خودشان در پرداخت تسهیلات عمل نمی‌کنند.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، سیدجلیل میرمحمدی میبدی، در رابطه با وضعیت اجرای قانون جهش تولید مسکن، گفت: وضعیت اجرای طرح نهضت ملی مسکن در تفت و میبد مناسب است. هم اکنون زمینی به مساحت ۷۳ هکتار در میبد آماده سازی شده و هم اکنون در شرف واگذاری است. همچنین حدود ۱۵۰۰ قطعه زمین نیز در این شهرستان آمادسازی شده که بخشی از آنها توسط بنیاد مسکن ساخت می‌شود و بخشی دیگر به مردم واگذار شده و هم اکنون نیز در حال اجرا بوده و حدود ۳۰ الی ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند. در منطقه ای دیگر نیز ۴۰ قطعه زمین واگذار شده که در مراحل پایانی ساخت قرار داشته و تعدادی از آنها نیز افتتاح و مردم ساکن هستند.

نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: در راستای اجرای طرح نهضت ملی مسکن نیز تمام کارها برای قطعه بندی و واگذاری زمین ۶۰۰ هکتاری و بالغ بر ۱۲ هزار قطعه زمین انجام شده و مصوبه شورای عالی مسکن و شهرسازی را نیز دارد.

وی ادامه داد : در روستاهای حسن آباد حدود ۷۰ قطعه زمین در فاز اول و حدود ۵۰ قطعه در فاز دوم واگذار شده است. همچنین در شهر بفروییه زمینی با مساحت ۱۰ هکتاری اماده‌سازی شده و قرعه کشی واگذاری آنها به مردم نیز اخیرا انجام شده است. در روستاهای رکن آباد، مهر آباد، جهان آباد، محمد آباد و روستاهای بدرآباد نیز زمین تامین و به مردم واگذار شده که هم اکنون در حال ساخت است، در فازهای بعدی نیز مجددا زمین در این مناطق تامین و واگذار خواهد شد.

این نماینده مردم در مجلس با اشاره به وضعیت اجرای طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان تفت عنوان کرد: شهرستان تفت قطعه ۴۳ هکتاری آماده‌سازی و قرعه کشی واگذاری ان نیز انجام شده است. در روستاهای این منطقه نیزبا توجه به گستردگی هزار و ۲۰۰ قطعه زمین آماده سازی و به متقاضیان واگذار شده است. همچنین مطالعات لازم برای زمین ۳۰۰ هکتاری انجام و در شورای توسعه و برنامه ریزی استان نیز به تصویب رسیده است که در صورت اتمام مطالعات به حدود ۸ الی ۹ هزار قطعه زمین تقسیم و به مردم واگذار می‌شود. همچنین یک بلوک ساختمانی ۱۶۰ واحدی نیز توسط بنیاد مسکن در حال ساخت بوده و هم اکنون پیشرفتی ۷۰ درصدی دارد و امیدواریم تا پایان سال به اتمام رسیده و به متقاضیان تحویل داده شود.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در پایان با انتقاد از عدم همکاری بانک‌های در پرداخت تسهیلات تکلیفی به ویژه در حوزه مسکن خاطرنشان کرد: تعدادی زیادی از مردم روزانه به بنده مراجعه کرده و نسبت به عدم پرداخت تسهیلات بانکی به حوزه مسکن گلایه مند هستند؛ همچنین بانک‌ها نسبت به پرداخت وام فرزند آوری مطابق با قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت نیز عمل نکرده و این امر موجب اعتراض و گلایه مردم شده است. از وزارت اقتصاد و دارایی و بانک مرکزی درخواست دارم هر چه سریع تر به این موضوع ورود کرده و بانک‌ها را مکلف به رعایت قانون در پرداخت تسهیلات کنند.

کد خبر: ۲۳۰٬۷۳۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha